آلکلنو و شاگردانش به دنبال هتریک پیروزی مقابل ایتالیا

بلند قامتان ایران بعد از پیروزی مقابل تیم کانادا در دومین بازی از هفته دوم رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال به مصاف تیم ملی ایتالیا می‌روند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز از ساعت ۱۹ تیم ملی ایران و ایتالیا در هفته دوم رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال، در پنجمین دیدار خود مقابل هم می‌روند که این بازی به صورت زنده و مستقیم از شبکه سه پخش می‌شود.

مسابقات لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۱ به میزبانی ایتالیا در حال برگزاری است.

آلکنو و شاگردانش بعد از یک پیروزی مقابل تیم سرعتی کانادا به مصاف ایتالیای می‌روند که همچون همیشه در این رقابت‌ها ظاهر نشده است. در این دور، تیم ملی ایتالیا با ترکیب و شکلی متفاوت با تیم اصلی ایتالیا و بدون حضور ستاره‌های بزرگ و سرمربی اصلی وارد لیگ ملت‌ها شده است. تیم ملی ایتالیا در هفته اول نتوانست به امتیازی برسد و با سه شکست وارد هفته دوم شد.

اولین تقابل تیم‌های والیبال ایران و ایتالیا در رقابت‌های قهرمانی جهان در سال ۱۹۷۰ است که ایران در آن رقابت‌ها، در مجموع سه ست تنها ۱۱ امتیاز کسب کرد و خیلی راحت بازی را به حریف قدرتمند خود تقدیم کرد.

پیروز شدن تیم ملی والیبال مقابل ایتالیا ۴۳ سال طول کشید. در لیگ جهانی ۲۰۱۳ دو تیم ایران و ایتالیا در شهر مودنا به مصاف هم رفتند. خولیو ولاسکو، سرمربی تیم ملی ایران، در تصمیمی عجیب و شوک آور، رحمان داودی و علیرضا مباشری را در ترکیب اصلی تیم ملی ایران قرار داد. این داوودی و مباشری با نمایش خیره کننده، باعث شدند ایران پیروز میدان باشد.

از سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ می‌توان به عنوان بهترین دوران والیبال ایران در مصاف با ایتالیا بود. در این مدت هر دو تیم ۹ بار هم قرار گرفتند که پنج مرتبه آن با پیروزی ایران به پایان رسید.

در سال ۲۰۱۵ ایران حتی نتوانست یک ست هم از تیم ایتالیا بگیرد تا نخستین مسابقه جام قهرمانان بزرگ جهان ۲۰۱۷ که ایگور کولاکوویچ و شاگردانش با نتیجه ۳ بر ۲ این تیم را از پیش رو برداشتند. ایران در انتها هم به مدال برنز دست یافتند.

نتایج دیدارهای دو تیم ملی والیبال ایران و ایتالیا:

قهرمانی جهان ۱۹۷۰: ایران صفر – ایتالیا ۳

قهرمانی جهان ۲۰۰۶: ایران ۱ – ایتالیا ۳

انتخابی المپیک ۲۰۰۸: ایران صفر – ایتالیا ۳

قهرمانی جهان ۲۰۱۰: ایران ۲ – ایتالیا ۳

جام جهانی ۲۰۱۱: ایران ۱ – ایتالیا ۳

لیگ جهانی ۲۰۱۳: ایران ۳ – ایتالیا ۲

لیگ جهانی ۲۰۱۳: ایران ۲ – ایتالیا ۳

جام قهرمانان بزرگ جهان ۲۰۱۳: ایران ۳ – ایتالیا ۲

لیگ جهانی ۲۰۱۴: ایران صفر – ایتالیا ۳

لیگ جهانی ۲۰۱۴: ایران صفر – ایتالیا ۳

لیگ جهانی ۲۰۱۴: ایران ۳ – ایتالیا صفر

لیگ جهانی ۲۰۱۴: ایران ۳ – ایتالیا ۱

لیگ جهانی ۲۰۱۴: ایران صفر – ایتالیا ۳

قهرمانی جهان ۲۰۱۴: ایران ۳ – ایتالیا ۱

جام جهانی ۲۰۱۵: ایران صفر – ایتالیا ۳

لیگ جهانی ۲۰۱۶: ایران صفر – ایتالیا ۳

المپیک ۲۰۱۶: ایران صفر – ایتالیا ۳

لیگ جهانی ۲۰۱۷: ایران صفر – ایتالیا ۳

جام قهرمانان بزرگ جهان ۲۰۱۷: ایران ۳ – ایتالیا ۲

کد خبر 498396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.