نظر کارشناسان داوری درباره صحنه‌های مشکوک دیدار ایران و هنگ‌کنگ

سه کارشناس مطرح داوری به بررسی صحنه‌های مشکوک دیدار امشب تیم ملی ایران و هنگ‌کنگ پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم ملی در اولین دیدار خود در ادامه رقابت‌های انتخابی جام جهانی قطر از ساعت ۱۹ امروز پنجشنبه - ۱۳ خرداد ماه - به مصاف هنگ‌کنگ رفت که با نتیجه سه بر یک حریف شرق آسیایی خود را مغلوب کرد. ایران با این برد موقتاً به جایگاه سوم جدول گروه C صعود کرد اما با پیروزی احتمالی امشب بحرین مقابل کامبوج، احتمالاً دوباره با یک بازی کمتر نسبت به بحرینی‌ها، به رده سوم باز خواهد گشت. قضاوت این مسابقه را ادهم مخادمه، داور پر حاشیه اردنی عهده‌دار بود که هر چند روز نسبتاً آرامی را به دلیل یک طرفه بودن جریان مسابقه گذراند، ولی در چند صحنه ایرانی‌ها اعتقاد به خطا پنالتی داشتند که او دستور به ادامه بازی داد. صحنه‌های بحث برانگیز و مشکوک داور ی این مسابقه توسط «نوذر رودنیل»، «حسین نجاتی» و «حیدر سلیمانی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا بررسی شده که در ادامه می‌خوانید:

برخورد مشکوک توپ به دست مدافع هنگ‌کنگ

در دقیقه ۵ علیرضا جهانبخش که قصد داشت پاس کات بکی را بفرستد، به نظر می‌رسید توپ به دست مدافع هنگ‌کنگی خورده ولی داور دستور به ادامه بازی داد.

رودنیل: ادامه بازی درست بود.

نجاتی: چنین صحنه‌هایی را کسی پنالتی اعلام نمی‌کند.

نظر کارشناسان داوری درباره صحنه‌های مشکوک دیدار ایران و هنگ‌کنگ

سرنگون شدن طارمی در هجده قدم

یک دقیقه بعد از صحنه مشکوک برخورد توپ با دست، طارمی که پشت به دروازه هنگ‌کنگ صاحب توپ شد، قصد داشت بچرخد با ضربه مدافع هنگ‌کنگ به زمین افتاد ولی باز هم داور اردنی اعتقادی به پنالتی نداشت.

رودنیل: مدافع هنگ‌کنگ با پای چپ، پای چپ مهدی طارمی را زد و داور باید به نفع ایران پنالتی اعلام می‌کرد.

نجاتی: در این صحنه اتفاق خاصی نیافتاد.

سلیمانی: یک پنالتی مسلم برای ایران گرفته نشد و مهدی طارمی در محوطه جریمه سرنگون شد و مدافع تیم هنگ‌کنگ پا راست مهدی طارمی را زد ولی خطا پنالتی اعلام نشد.

نظر کارشناسان داوری درباره صحنه‌های مشکوک دیدار ایران و هنگ‌کنگ

عملکرد کلی تیم داوری

رودنیل: دقیقه ۳ کمک داور برای اعلام آفساید عجله کرد و آفساید نبود. در صحنه‌ای که از ترابی شبیه‌سازی گرفت، خطایی رخ نداد ولی اخطار هم بی‌مورد بود. خطایی روی شماره شش هنگ‌کنگ رخ داد که داور انصافاً باید آن را می‌گرفت. هر چهار گلی که زده شده سالم بوده و مشکلی نداشت. شماره ۱۶ هنگ‌کنگ روی خطایی که انجام داد حتماً باید اخطار می‌گرفت. دقیقه ۵۷ نیز در محوطه هند نبود و ادامه بازی درست بود. اما باید بگویم ننگ بر AFC چرا که دارد آبروی آسیا را می‌برد. این زمین که پشت دروازه‌هایش کاملاً خاک بود آیا مناسب انتخابی جام‌جهانی است؟ آیا نمی‌توانست این مسابقات را در کشور ثالث برگزار کند و حتماً چون رئیس کنفدراسیون بحرینی است باید در بحرین برگزار می‌کرد؟

سلیمانی: داور اردنی طبیعتاً با توجه به یک طرف بودن بازی، کار سختی را در پیش نداشت ولی آن چیزی که خیلی بد کیفیت بود، زمین چمن این استادیوم بود که متأسفانه در بازی‌های سخت قطعاً روی عملکرد داور هم به دلیل تعدد خطایی که ممکن است در چنین زمینی اتفاق بیافتد، تأثیر خواهد گذاشت. فکر می‌کنم AFC حتی نماینده خود را برای بررسی این ورزشگاه ارسال هم نکرد و به خاطر ارتباطاتی که میان آن‌ها با رئیس AFC که بحرینی است وجود دارد، میزبانی را به آن‌ها دادند. دقیقه ۹۰ اخطاری که داور به ترابی داد، درست بود چون شبیه‌سازی کرد.

کد خبر 498373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.