اجرای مگاپروژه ای برای تحقق شهر هوشمند

شهردار مشهد گفت: یک مگاپروژه در زمینه شهر هوشمند در شهرداری مشهد در حال انجام است که فاز اول آن در دسترس شهروندان قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا کلائی در اینستاگرام خود نوشت:

"مردم نازنین مشهد، سلام

تا امروز واژه مگاپروژه رو غالباً به تعدادی از پروژه‌های عمرانی‌مون می‌گفتم، اما یک مگاپروژه در زمینه شهر هوشمند در شهرداری مشهد در حال انجام هست که فاز اول اون در دسترس شهروندان عزیز قرار گرفته. مگاپروژه‌ای که کاملاً در تقابل با بروکراسی پیچیده، پر ماجرا و حتی آزاردهنده اداری هست و شما می‌تونید به صورت آنلاین، کارهاتون در حوزه‌های مختلف شهری رو انجام بدین.

از لحاظ آماری باید بگم مگاپروژه شهرداری هوشمند با هدف بهبود فرآیندها تونسته ۳۰ تا ۴۰ درصد از مسیر کار شهروندان رو در انجام کارهای اداری مرتبط با شهرداری مشهد کوتاه‌سازی کنه. این پروژه یک ساختار پشتیبانی قوی و متمرکز داره و راهکارهای مختلفی برای ارتباط آنلاین شهروندان با کارشناسان تعریف شده که می‌تونند سوالات خودشون رو در مراحل مختلف کاری بپرسند.

سامانه شهروند سپاری نیازی به عنصر واسط و یا حضور فیزیکی نداره و صفر تا صد روند غیرحضوری انجام و تمام ارتباطات سیستمی میشه. استفاده از هوش مصنوعی و روش‌های احراز هویت آنلاین هم باعث شده تا سیستم به لحاظ نرم‌افزاری کاملاً هوشمند باشه.

فرآیند سیستمی شهرداری الکترونیک مشهد نظیری در کشور نداره و برای اولین بار در مشهد این اقدام داره انجام میشه. مطمئناً کارهای زیرساختی این چنینی هم به دلیل شفافیتی که در اون ها نهفته هست و هم به دلیل نداشتن اقدام مشابه در این سطح با مقاومت‌ها و نواقصی در اجرا رو به رو میشن ولی کاملاً مصمم به اجرا و توسعه اون در تمامی سطوح و خدمات هستم.

از بین ۱۲۲ خدمت شهرداری، بالغ بر ۵۰ خدمت به صورت آنلاین در حال حاضر روی سایت در دسترس هست و در واقع در حال حاضر کاملاً هوشمند هستند.

مابقی خدمات هم انشاالله تا پایان امسال و اوایل سال آینده روی سامانه شهروند سپاری بارگذاری میشه و هوشمند سازی در همه حوزه‌های خدمات شهری، شهرسازی و … انجام می‌گیره؛ با توجه به این‌که پرتراکنش ترین درخواست‌ها در حوزه شهرسازی بوده، بخش مهمی از این سامانه در حوزه شهرسازی هست. بابت این بخش از برادر عزیزم مهندس شیرازی مدیرکل محترم شهرسازی و همکارانشون و بسیار ممنونم.

به خانم دکتر مهربان معاون محترم برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی که انصافاً زحمت زیادی رو در زمینه هوشمندسازی کشیدند و در قامت اولین معاون زن تاریخ شهرداری مشهد کارنامه پربار و موفقی رو تا به امروز داشتن و همکاران محترم‌شون خداقوت میگم. جا داره از مهندس رجائیان، مدیر عامل سازمان فاوا شهرداری مشهد و همکاران‌شون هم تشکر کنم. "

کد خبر 498210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.