آتش سوزی در سه هزار هکتار از هورالعظیم

رییس اداره حفاظت محیط زیست هویزه گفت: بیش از سه هزار هکتار از بخش ایرانی تالاب هورالعظیم دچار آتش سوزی شده و این حریق همچنان ادامه دارد.

به گزارش ایمنا، محمد ساکی گفت: آتش سوزی در بخش ایرانی هورالعظیم از بعد از ظهر امروز در مخازن شماره یک و ۲ تالاب آغاز شده است که آتش سوزی مخزن شماره یک غروب خاموش شده و حریق در مخزن ۲ هنوز ادامه دارد.

وی افزود: محل آتش سوزی در مخزن شماره یک در شمال تالاب و در نزدیکی جاده امام رضا و در مخزن شماره ۲ در مرکز تالاب به موازات جاده شهید باکری است.

ساکی اضافه کرد: هر ۲ آتش سوزی در قسمت آبدار تالاب قرار دارد که امکان دسترسی به آن و اعزام امکانات اطفای حریق وجود ندارد اما نیروهای محیط زیست و شرکت نفت در حالت آماده باش هستند و در صورت نیاز به اعزام بالگرد نیز اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

وی مساحت آتش سوزی در هورالعظیم را بیش از سه هزار هکتار عنوان کرد که در مخزن شماره ۲ بسیار وسیع‌تر است.

ساکی با بیان اینکه علت آتش سوزی‌ها هنوز مشخص نشده، گفت: این آتش سوزی می‌تواند طبیعی به دلیل گرمای زیاد هوا و یا عمدی (توسط صیادان و یا دامداران) و یا سرایت از آتش سوزی بخش عراقی تالاب باشد.

به گفته وی، ورودی آب به هورالعظیم در یک ماه اخیر کاهش زیادی داشته و نگرانی از افزایش آتش سوزی در این تالاب وجود دارد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست هویزه گفت: آتش سوزی در بخش عراقی تالاب هورالعظیم نیز از دیروز در شمال این تالاب آغاز شده بود که امروز به سه کانون در شمال و شرق افزایش یافته است.

وی وسعت آتش سوزی در بخش عراقی هورالعظیم را چند هزار هکتار عنوان کرد.

منبع: ایرنا

کد خبر 498179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.