آتش سوزی هولناک در انبار نفت پالایشگاه تهران +فیلم

شنیده‌ها حاکی از آن است که دود سیاه در جنوب تهران از آتش سوزی در انبار نفت پالایشگاه تهران است.

به گزارش ایمنا، هم اکنون آتش سوزی گسترده‌ای در جنوب تهران رخ داده که دود سیاه از هر نقطه پایتخت قابل مشاهده است.

گزارش‌های اولیه از این مساله حکایت دارد که منشأ این دود غلیظ آتش‌سوزی در اطراف شهرک شهید بهشتی در شهر ری است.

رکنا بر اساس شنیده‌ها اعلام کرده است که آتش سوزی در انبار نفت پالایشگاه تهران رخ داده و تیم‌های امدادی و آتش نشانان برای مهار این آتش سوزی به محل حادثه اعزام شدند.

معاون عملیات سازمان امدادونجات هلال احمر به ایسنا گفته است که هنوز ابعاد این حادثه مشخص نیست اما تیم‌های ارزیاب هلال احمر برای پشتیبانی از حادثه و امدادرسانی اعزام شده‌اند.

اعزام ١٠ آمبولانس و اتوبوس آمبولانس

همچنین سخنگوی سازمان اورژانس کشور از اعزام ١٠ آمبولانس و اتوبوس آمبولانس به محل وقوع حریق پالایشگاه تهران خبر داده است.

مجتبی خالدی درباره حادثه گفته است که تقریباً نیم ساعت گذشته حریقی در پالایشگاه تهران اتفاق افتاده است و گویا مخازنی در حال شعله ور شدن هستند.

وی ادامه داد: تیم‌های آتش نشانی در حال اطفای حریق هستند. طبق برآورد سازمان اورژانس کشور تا به این لحظه نزدیک به ١٠ دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل اعزام و در محدوده مستقر هستند.

خالدی گفت: بیمارستان‌های هفتم تیر، فیروزآبادی و شهید مطهری تهران در حالت آماده باش هستند. بیمارستان‌های جنوبی تهران ۵٠ تخت برای مصدومان احتمالی آماده کردند. همچنین اطلاع رسانی به مسئولین بهداشت محیط وزارت بهداشت انجام شده و به مدیران بحران نیز اطلاع رسانی انجام شده است.

خالدی افزود: آمادگی به صورت کامل وجود دارد اما تا به این لحظه هیچ مصدومی به عوامل اورژانس تحویل داده نشده. منتظر هستیم که اطفا حریق انجام شود.

دانلود فیلم

احتمال خرابکاری در حادثه آتش سوزی تکذیب شد

روابط عمومی پالایشگاه ضمن تأیید این خبر به ایرنا گفته است که هنوز اطلاع دقیقی از این حادثه در دست نداریم پس از پایان عملیات جزئیات این حادثه اعلام می‌شود.

رئیس روابط عمومی پالایشگاه تهران گفت: هرگونه احتمال خرابکاری در حادثه آتش سوزی پالایشگاه تهران تکذیب می‌شود.

پالایشگاه تهران در جنوب پایتخت و در محدوده شهرری قرار دارد.

آتش‌نشانی: هنوز آماری از مصدومان آتش سوزی پالایشگاه تهران نداریم

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از اعزام شش ایستگاه آتش‌نشانی به محل وقوع حریق پالایشگاه تهران خبر داده و گفته است که ساعت ١٩: ١٨ عصر چهارشنبه یک مورد آتش‌سوزی در محوطه پالایشگاه ری اعلام شد که بلافاصله مأموران آتش‌نشانی در کمترین زمان ممکن به محل حادثه رسیدند.

ملکی ادامه داد: در حال حاضر شش ایستگاه آتش‌نشانی به همراه چندین دستگاه خودروی فوماتیک و تانکر آب و خودروی حامل کف شیمیایی در محل حضور دارند و احتمال افزایش نیروها نیز وجود دارد.

ملکی اظهار کرد: آتش‌نشانان از چند طرف با استفاده از سیستم‌های موجود در پالایشگاه و امکانات آتش‌نشانی تهران عملیات خنک‌کردن مخازن کناری و اطفای قسمت شعله‌ور را به صورت همزمان انجام می‌دهند.

وی گفت: اخباری از تعداد مصدومان در دست نیست.

دانلود فیلم

مدیرکل مدیریت بحران استاندار تهران: حادثه خرابکاری نیست

مدیرکل مدیریت بحران استاندار تهران در خصوص وقوع حریق در یکی از خطوط لوله ارتباطی داخل پالایشگاه تهران گفت: علت حادثه پالایشگاه نفت تهران انفجار نیست.

درجاتی با تاکید بر اینکه نشتی لوله‌ها علت آتش سوزی پالایشگاه نفت تهران بوده است به مهر گفت: اینکه علت انفجار است اظهار نظر نادرستی است که متأسفانه برخی گفته‌اند.

وی افزود: خوشبختانه این حادثه مصدومی نداشته است.

حادثه یک مصدوم بیشتر ندارد

مجتبی خالدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اعلام کرد که این حادثه خوشبختانه تلافات جانی نداشته و تنها یک مصدوم داشت که به صورت سرپایی مداوا شد.

آتش سوزی در مخزن گازوئیل پالایشگاه تهران مهار شد

شاکر خفایی، مدیر روابط عمومی پالایشگاه تهران اعلام کرد: ساعت ۷:۳۰ بعد از ظهر امروز آتش سوزی در مخزن گازوئیل این پالایشگاه رخ داد و ۲۰ هزار بشکه گازوئیل دچار حریق شده است. اکنون این آتش سوزی مهار شده و از سرایت آن به دیگر مخازن جلوگیری شده است.

مدیر روابط عمومی پالایشگاه تهران خبر داد: این آتش‌سوزی خوشبختانه هیچ تلفاتی نداشته است. به دلیل اینکه در این حریق فرآورده‌هایی مثل گازوئیل دچار آتش‌سوزی شده است نمی‌توان آتش را خاموش کرد و باید تنها آتش را مهار کرد تا تمام فراورده بسوزد.

مشکلی برای سوخت رسانی نداریم / تهرانی‌ها به شایعات توجه نکنند

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای با اشاره به اقدامات انتظامی انجام شده در محل حادثه پالایشگاه تهران، اظهار کرد: مردم از تجمع و حضور در محدوده پالایشگاه تهران خودداری کنند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ افزود: پس از این حادثه شایعاتی در فضای مجازی مطرح شده که به هیچ عنوان صحت ندارد لذا از شهروندان تهرانی می‌خواهیم به این شایعات توجه نکنند.

این مقام انتظامی متذکر شد: هیچ مشکلی در حوزه سوخت‌رسانی به وجود نیامده لذا شهروندان تهرانی از هجوم به پمپ‌بنزین و جایگاه‌های سوخت گاز مایع (CNG) جلوگیری کنند.‌

کد خبر 498159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.