ادعای وجود سرب و جیوه در واکسن کرونا کذب است/ واکسیناسیون ۶۰ درصد از سالمندان

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: حدود ۶۰ درصد سالمندان در استان واکسن کرونا تزریق کردند، واکسن‌های کرونا حلال ندارد و آماده تزریق است، البته گاهی بعضی از واکسن‌های کودکان حلال دارد که به هیچ عنوان جیوه، سرب و اضافات در آن‌ها وجود ندارد و طرح این ادعا در فضای مجازی کذب است.

رضا فدایی در گفت‌وگو با ایمنا، در خصوص آخرین وضعیت واکسیناسیون سالمندان در اصفهان، اظهار کرد: حدود ۶۰ درصد سالمندان در استان واکسن کرونا ویروس را دریافت کرده‌اند و تاکنون حدود ۲۷۰ هزار دوز واکسن به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اختصاص یافته است و اگر روند دریافت واکسن سرعت بگیرد واکسیناسیون نیز با سرعت بالاتری انجام خواهد شد.

وی با اشاره به راه‌اندازی سومین مرکز تجمعی تزریق واکسن اصفهان در حرم زینبیه، ادامه داد: اگر جمعیت هدف برای دریافت واکسن کرونا ویروس بیشتر شود باید مراکز تجمعی واکسن را توسعه دهیم تا شرایط مساعدتری در زمینه واکسیناسیون ایجاد کنیم.

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان با اشاره به انتشار کلیپی در خصوص وجود جیوه و سرب در واکسن‌های موجود، تصریح کرد: در فضای مجازی کلیپی منتشر شده و جمعی خواستار توقف واکسیناسیون در کشور هستند، اما باید بدانیم واکسن‌های کرونا حلال ندارد و آماده تزریق است، البته گاهی برخی از واکسن‌های کودکان حلال دارد که به هیچ عنوان جیوه، سرب و اضافات در آن‌ها وجود ندارد و این ادعا کذب است.

وی با توضیح این که واکسن عوارض خاصی ندارد، اضافه کرد: واکسن‌ها عوارضی مانند تب، درد در محل تزریق و بدن درد دارد و این علائم موقتی است، پس افرادی که برای تزریق واکسن فراخوان می‌شوند باید در زمان مقرر به محلی که به آن‌ها پیامک شده، مراجعه کنند، همچنین واکسن‌های تولید داخل هنوز وارد چرخه واکسیناسیون عمومی نشده است.

فدایی با اشاره به نوع واکسن‌هایی که برای واکسیناسیون استفاده می‌شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر واکسن‌های آسترازنکا و سینوفارم در اصفهان تزریق می‌شود.

وی با بیان این که از قله موج چهارم کرونا عبور کرده‌ایم، افزود: در اواخر فروردین ماه در قله موج چهارم کرونا بودیم و پس از آن شاهد روند نزولی شیوع بیماری کووید ۱۹ در استان هستیم، اما باید بدانیم تزریق واکسن و کاهش آمار کرونا دلیلی برای رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی مقابله با شیوع کرونا و ماسک نزدن نیست.

کد خبر 498107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • منصور جاوید IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۴
    0 1
    بلافاصله پس از فعال شدن سامانه ثبت نام" سلامت" اقدام وپیامک تایید دریافت کردم.۶روز گذشت وخبری نشد .برای پیگیری به مرکز سلامت ناحیه رفتم که گفتند اصلا واردسیستم نشده! پس ازواردکردن مشخصاتم به مصلی مراجعه و باسرعت ودقت ستودنی کارم انجام شد.درود بر همه رزمندگان جبهه سلامت.
  • حسن IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۵
    11 1
    مینو محرز میگه جیوه تو تمام واکسن ها هست