راه اندازی مدرن ترین خطوط پردازش زباله تا پایان مرداد

معاون خدمات شهری شهرداری یزد گفت: حساسیت به موضوع محیط زیست و حفظ طبیعت در پیشینه ذهنی و تربیتی ما نهادینه شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جعفر امین مقدم معاون خدمات شهری در اینستاگرام خود نوشت:

"در نشست مسئولین و نهادهای حامی محیط زیست با اصحاب رسانه به ارائه گزارش اقداماتی در زمینه بهبود محیط زیست شهری پرداخته شد؛ حساسیت به موضوع محیط زیست و مهربانی با طبیعت از مواردی است که در پیشینه ذهنی و تربیتی ما نهادینه شده و نیاکان ما بر این امر اهتمام داشته‌اند. از جمله اقداماتی که می‌تواند به نوعی در حفظ محیط زیست مؤثر باشد افزایش سطح مشارکت عمومی و مسئولیت پذیری شهروندان در این امور است.

با توجه به تولید روزانه ۳۰۰ تن زباله در شهر یزد، یکی از معضلات محیط زیستی در حال حاضر تولید حجم انبوه از پسماندهای خانگی است که با شروع روند آموزش برای کاهش تولید زباله امیدواریم با مشارکت شهروندان در اصلاح روند تولید باشیم و در یک استراتژی سه ساله هدف را بر کاهش حداقل پنجاه درصدی سرانه تولید زباله خانگی به ازای هر نفر قرار داده‌ایم و امیدواریم به این هدف کلان با تلاش و همراهی شهروندان دست پیدا کنیم.

همچنین راه اندازی یکی از مدرن‌ترین خطوط پردازش زباله برای تفکیک در مقصد به یاری خدا تا پایان مرداد ماه سال جاری خط مذکور با اعتباری بالغ بر یکصد و پنجاه میلیارد ریال و با ظرفیت سیصد تن در هر شیفت به بهره برداری خواهد رسید و این امر سهم بسزایی در کاهش آلودگی خاک ناشی از دفن پسماند خواهد داشت.

حفظ و توسعه فضای سبز در شهر جهانی یزد و جداسازی آب شرب از آب خام فضای سبز و نگه داری درختان با استفاده از تکنولوژی تومو گرافی و بهره گیری از گیاهان کم آبخواه از دیگر اقداماتی است که برای بهبود محیط زیست شهری در دستور کار قرار گرفته است. "

راه اندازی مدرن ترین خطوط پردازش زباله تا پایان مرداد

کد خبر 498060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.