مدیریت پارک حُمآوار تبریز به مردم واگذار شود

عضو شورای شهر تبریز گفت: مدیریت پارک بزرگ به عنوان بخشی از باغات منطقه باید به مردم و بخش خصوصی واگذار شود، چرا که تغییرات زود هنگام مدیریتی شهرداری و تغییر ادواری اعضای شورا برای پروژه‌های زیست پذیری شهر، آسیب‌رسان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سعید نیکو خصلت در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

"جلسه بررسی مشکلات سبزی‌کاران منطقه حُمآوار یا حکم‌آباد تبریز با حضور سازمان مردم نهاد توسعه مردم محور، اتحادیه مربوطه و مدیران شهرداری برگزار و نتایج جلسه مذکور پیرو جلسات متمادی ان‌جی‌او تخصصی، فرمانداری و اتحادیه برای ارائه به شورا به شرح ذیل جمع بندی شد.

مدیریت پارک بزرگ به عنوان بخشی از باغات منطقه باید به مردم و بخش خصوصی واگذار شود، چرا که تغییرات زود هنگام مدیریتی شهرداری و تغییر ادواری اعضای شورا برای پروژه‌های زیست پذیری شهر، آسیب‌رسان هستند. نهادی متشکل از ان‌جی‌اوها، دانشگاه، مدیران و مردم باید در کلیه امور مربوط به سیاست‌های توسعه این بخش از شهر تبریز در جایگاه تصمیم‌سازی وارد عمل شوند.

حرمت و کسوت اعضای اتحادیه سبزی‌کاران بومی منطقه که فعال هستند در بخش مدیریت سبزه میدان مربوطه حفظ شود. اراضی تحت اختیار و در تصرف شهرداری که بلااستفاده مانده‌اند باید به اهالی بومی و متخصص منطقه با رویکرد سرمایه‌گذاری و مشارکت واگذار شوند. شایان ذکر هست که تخصص و تجربه و شیوه‌ی موجود در این منطقه از دیدگاه متخصصین دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز در دنیا بی‌نظیر هست.

بار معنایی باغ به مراتب بیشتر از پارک هست. بنابراین به‌دلیل تاریخ و به‌دلیل دانش فنی موجود در زمینه کشاورزی توسط اهالی بومی منطقه و همچنین خاک حاصل‌خیز به باغ بزرگ یا باغات حُمآوار یا حکم‌آباد نامگذاری شده که مناسب‌تر خواهد بود. به دلیل وجود خط دوی مترو و پتانسیل منطقه، ایجاد فضای گردشگری شهری از بابت خرید مستقیم مردم همانند شهرهای بین‌المللی موفق مد نظر مدیریت شهری باید باشد. "

کد خبر 498043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.