واکسن سینواک چینی مجوز استفاده اضطراری دریافت کرد

سازمان جهانی بهداشت (WHO) مجوز استفاده اضطراری از واکسن چینی سینواک را صادر کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ماه گذشته یک واکسن کرونای چینی به نام سینوفارم مجوز استفاده اضطراری از سازمان جهانی بهداشت (WHO) را دریافت کرد، هم اکنون نیز این مجوز برای واکسن دیگر چینی به نام سینواک صادر شده است. به نظر می‌رسد که واکسن سینواک ایمن و مؤثر است و از کیفیت بالایی نیز برخوردار است. لازم است افراد به منظور پیشگیری از ابتلاء به بیماری کووید ۱۹ دو دوز از این واکسن را با فاصله بین دو تا چهار هفته تزریق کنند.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده افراد بالای ۱۸ سال می‌توانند واکسن سینوفارم را دریافت کنند. علاوه بر این نیاز نیست این واکسن مانند دیگر واکسن‌های موجود در دمای بسیار پایین نگهداری شود، بلکه شرایط نگهداری و جابه‌جایی آن بسیار ساده است. بنابراین کشورهای سراسر دنیا می‌توانند به آسانی به این واکسن دسترسی پیدا کنند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که واکسن سینواک مانع بروز بیماری علامت‌دار کووید -۱۹ در میان بیش از نیمی از افراد مورد بررسی شده است. علاوه بر این واکسن ذکر شده خطر ابتلاء به نوع شدید بیماری کووید ۱۹ و بستری شدن در بیمارستان را در میان افراد شرکت کننده در مطالعه به میزان ۱۰۰ درصد کاهش داده است. واکسن سینواک هشتمین واکسنی است که مجوز استفاده اضطراری را از طرف سازمان جهانی بهداشت (WHO) دریافت کرده است.

واکسن‌های چینی سینواک و سینوفارم هر دو واکسن‌های غیرفعال شده هستند، که کارآیی و تأثیرگذاری آن‌ها کمتر از واکسن‌های mRNA فایزر و مدرنا است. دو شرکت چینی که واکسن‌های سینواک و سینوفارم را تولید کرده‌اند، اطلاعات کاملی در مورد آخرین مرحله آزمایشات بالینی خود ارائه نکرده‌اند، بنابراین دانشمندان و کارشناسان سلامت از آن‌ها انتقاد کرده‌اند.

کد خبر 498006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.