جزئیات دستگیری ضاربان محیط‌بان قمیشلو

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان در خصوص دستگیری دو شکارچی ضارب محیط‌بان پارک ملی و پناهگاه حیات وحش قمیشلو توضیح داد.

ایرج حشمتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص دستگیری ضاربان محیط‌بان پارک ملی قمیشلو، اظهار کرد: هفته گذشته دو شکارچی در حال تعقیب ماده آهوی آبستن با بدترین روش بودند که در پی آن حیوان از خستگی به حالت نیمه جان درآمده است و در این حین با محیط‌بان پارک ملی قمیشلو که مشغول گشت‌زنی در منطقه بوده، مواجه می‌شوند و محیط‌بان که به دلیل خشکسالی برای جلوگیری از خروج حیات وحش در حال انجام وظیفه بوده، آن‌ها را متوقف می‌کند اما این شکارچیان او را مورد ضرب و جرح قرار داده و در همان حالت رها کرده و متواری می‌شوند.

وی افزود: پس از انتقال محیط‌بان به بیمارستان و هماهنگی‌های لازم با دادستان محترم شهرستان و با کمک پرسنل نیروی انتظامی کمتر از ۱۰ ساعت یکی از ضاربان دستگیر شده و متخلف دوم که عامل اصلی این ضرب و جرح بود نیز با حکم ویژه قاضی پرونده روز دوشنبه جلب شده و تحویل مقامات قضائی شد.

افزایش پراکندگی حیات وحش در خارج از مناطق حفاظت شده

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با بیان این که به دلیل شدت خشکسالی امسال، پراکندگی حیات وحش در خارج از مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست افزایش یافته است، افزود: اگر اعتبارات ملی مدیریت بحران در کنار اعتبارات سازمانی برای پایش مناطق، تأمین علوفه و آبرسانی به حیات وحش در شرایط خشکسالی به اداره کل محیط زیست تخصیص یابد، می‌توان از بروز چنین اتفاقات ناگواری در مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان جلوگیری کرد.

وی با بیان این که حیات وحش بخش ارزشمند و مهم طبیعت است، تصریح کرد: افراد باید موارد تخلف شکار و صید را به نزدیک‌ترین پاسگاه یا اداره محیط زیست اطلاع دهند تا با متخلفان برخورد قانونی بشود.

حشمتی خاطرنشان کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با جرایم ضرب و جرح به محیط‌بانان برخورد قانونی خواهد کرد و در این زمینه از هیچ تلاش و کوششی در راستای حفظ سلامت محیط‌بانان دریغ نمی‌کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با بیان این که در حال حاضر فصل زادآوری حیات وحش است، افزود: با هر گونه تجاوز به حریم مناطق تحت مدیریت این دستگاه توسط شکارچیان برخورد قانونی خواهد شد.

کد خبر 497967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.