سامسونگ گلکسی A71+ معرفی، مشخصات و قیمت

قیمت گوشی موبایل یکی از مولفه‌های اصلی خرید آن است. بررسی مشخصات، مقایسه، شناسایی معایب، مزایا و امکانات گوشی موبایل به شما کمک می‌کند تا خرید خوبی داشته باشید. گوشی موبایل Samsung Galaxy A71 در این مطلب بررسی شده است.

‌به گزارش خبرنگار ایمنا، گوشی موبایل «Samsung Galaxy A71» پرچمدار جدید میان رده شرکت سامسونگ است که با چند ویژگی جدید از جمله ارتقا سخت افزاری روانه بازار شد. گوشی موبایل ای ۷۱ سعی کرده است کم و کاستی‌های نسل قبلی خود را بر طرف کند.

مشخصات گوشی سامسونگ گلکسیSamsung Galaxy A71 - A71

سامسونگ گلکسی A71 از صفحه‌نمایشی با اندازه ۶.۷ اینچ استفاده کرده که توانسته حدود ۸۷ درصد از قاب جلو را در اختیار خودش بگیرید. این صفحه جنس سوپر آمولد و کیفیت فول اچ دی دارد. باتری بزرگ چهار هزار و ۵۰۰ میلی‌آمپر و شارژ سریع نیز از امکانات سامسونگ گلکسی A71 است. در پشت بدنه از Glasstic استفاده شده است که پلاستیک بسیار براق است.

این پنل پلاستیکی با سه خط افقی و بافت‌های عمودی نور را به زیبایی بازتاب می‌دهد. فریم دستگاه پلاستیکی است و باعث می‌شود از پریمیوم بودن گوشی کاسته شود. متأسفانه خبری از استانداردهای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار در سامسونگ گلکسی A71 نیست. سامسونگ گلکسی A71 جمعاً پنج دوربین دارد که مهم‌ترین آن‌ها، دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی در پشت بدنه و دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی است.

سامسونگ گلکسی A71 دارای نمایشگری از نوع پنل نمایش سوپر امولد به اندازه ۶.۷ اینچ است و دقت آن ۲۴۰۰ در ۱۸۰۰ پیکسل است؛ نسبت تصویر ۲۰:۹ و تراکم ۳۹۳ پیکسل در هر اینچ را دارد. شیشه گوریلا گلس‌۳ از صفحه نمایشگر آن محافظت می‌کند تا کاربران کمی از مقاومت آن در برابر ضربه خیالشان راحت باشد. سامسونگ گلکسی A71 دو حالت را برای نمایش تصویر در اختیار کاربران قرار داده است که حالت نرمال مطابق با فضای رنگی sRGB و حالت vivid که فضای رنگی وسیع DCI-P3 را شبیه سازی می‌کند. حداکثر روشنایی صفحه در حالت دستی به حدود ۴۰۰ نیت و در حالت خودکار به حدود ۵۵۰ نیت می‌رسد که در زیر تابش آفتاب نیز با کمی زحمت می‌توان محتوا را دید.

سامسونگ گلکسی A71+ معرفی،مشخصات و قیمت

سامسونگ گلکسی A71 دوربین چهارگانه با سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسل و گشودگی دیافراگم f/1.8 سنسور ۱۲ مگاپیکسل اولترا واید با گشودگی دیافراگم f/2.2 سنسور پنج مگاپیکسل ماکرو با گشودگی دیافراگم ۲ ٫ ۴ و سنسور ۵ مگاپیکسل سنجش عمق با گشودگی دیافراگم f/2.2 است که عکس‌هایی با کیفیت نسبتاً خوب به کاربران هدیه می‌دهد. قابلیت اتصال به شبکه / Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, باند دوگانه, Wi-Fi Direct, هات اسپات، بلوتوث نسخه 5.0, A2DP, LE سیستم عامل اندروید ۱۰ از دیگر ویژگی‌های این گوشی است.

سامسونگ گلکسی A71 به ماژول سه‌گانه‌ی دوربین در کنار نمونه‌ای پنج مگاپیکسلی برای تجهیز عمق مجهز است تا در مجموع چهار دوربین در بخش پشتی گوشی داشته باشیم. حسگر ۶۴ مگاپیکسلی Quad-Bayer ساخت سامسونگ با پیکسل‌هایی به ابعاد ۰/۸ میکرومتر در پس لنز واید ۲۶ میلی‌متری برای ثبت تصاویر که به فناوری فوکوس خودکار تشخیص فاز نیز مجهز است. ماژول اولتراواید نیز از سنسوری ۱۲ مگاپیکسلی با لنز ۱۲ میلی‌متری f/2.2 تشکیل شده و کاربران برای ثبت تصاویر ماکرو نیز می‌توانند از ماژول مخصوص پنج مگاپیکسلی با پیکسل‌های ۱/۱۲ میکرومتری درکنار لنز ۲۵ میلی‌متری بهره ببرند. در نهایت وجود حسگر پنج مگاپیکسلی که وظیفه‌ی تشخیص عمق تصاویر را برعهده دارد.

همچنین گزینه بهینه‌سازی کیفیت صحنه را می‌توانید خاموش یا روشن کنید و حالت HDR را روی گزینه خودکار یا دستی تنظیم کنید و از طرفی روی نمایاب گزینه نسبت تصویر را انتخاب کنید تا تصویر ۶۴ مگاپیکسل با نسبت تصویر ۴:۳ ویژه یا ۱۶ مگاپیکسل ۴:۳ معمولی بگیرید. کاربران می‌توانند با دوربین اصلی فوق عریض و حتی دوربین سلفی خود ویدئوهای 4K بگیرند. ویدئوهای 4K بیت‌ریت تقریباً ۴۸ مگابیت در ثانیه کیفیت دارند، در حالی که این مقدار برای ویدئوهای فول اچ‌دی ۱۷ مگابیت در ثانیه است و برای هر دو دوربین این اعداد یکسان است و همچنین قابلیت لرزش گیر ویدئو تنها در کیفیت فول اچ‌دی و در اختیارکاربران است. صدا در هر حالت با کیفیت استریو و ۲۵۶ کیلوبایت در ثانیه ضبط می‌شود.

سامسونگ گلکسی A71+ معرفی،مشخصات و قیمت

سامسونگ گلکسی A71 باتری قدرتمندی دارد که به راحتی تا یک روز و نیم دوام می‌آورد و اگر کاربر عادی‌ای باشید به راحتی تا ۲ روز کامل نیاز به شارژش پیدا نمی‌کنید علاوه بر این ۱۶ ساعت وب‌گردی، ۲۴ ساعت تماشای ویدئو، ۱۰۷ ساعت پخش موسیقی و ۴۲ ساعت مکالمه را برای کاربران به ارمغان می‌آورد.

سامسونگ گلکسی A71 به صورت پیش فرض از اندروید ۱۰ با رابط کاربری انحصاری سامسونگ یعنی ۲.۱ One UI استفاده می‌کند. از جمله به تغییرات مهم One UI 2.0 می‌توان به ژست‌های حرکتی بهبودیافته‌، تم‌تیره فراگیر، صفحه‌ی لاک‌اسکرین پویا و اصلاحات رابط کاربری برای رفع مزاحمت گوشی و افزایش بهره‌وری کاربر اشاره کرد. مدیریت زمان یکی دیگر از بخش‌های نرم‌افزاری به کاربر این امکان را می‌دهد تا کنترل کاملی روی مدت زمان استفاده از برنامه‌های مختلف را داشته باشد.

Device Care گزینه‌ای کاربردی است که باعث می‌شود از وضعیت سلامتی گوشی در بخش‌های باتری، حافظه، رم و امنیت کاربر مطلع شود. سامسونگ گلکسی A71 دارای چیپست اسنپدراگون ۷۳۰ است که با ۸ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی همراه است تا خیال کاربر را از عملکرد سخت افزاری راحت کند.

سنسور اثرانگشت سامسونگ گلکسی A71 داخل صفحه‌نمایش قرار گرفته است؛ این سنسور عملکرد بسیار بهتری از نسل قبلی خود دارد اما هنوز با سنسور اثرانگشت گوشی‌های رقیب فاصله دارد. قابلیت تشخیص چهره یکی دیگر از ویژگی‌های امنیتی این گوشی است که در این بخش عملکرد خوبی دارد و حتی در نور کم هم می‌تواند چهره کاربر را شناسایی قفل دستگاه را باز کند.

مزایا سامسونگ گلکسی A71

  • شیوه طراحی جذاب و بدنه‌ای باریک
  • نمایشگر ۶.۷ اینچی Super AMOLED و باکیفیت
  • بهره‌مندی از پردازنده‌ای قدرتمند در دستگاه‌های میان‌رده به نام کووالکوم اسنپدراگون ۷۳۰
  • دوام باتری طولانی مدت
  • دوربین اصلی باکیفیت و وضوح بالای تصاویر و فیلم‌های ضبط شده
  • بهره‌مندی از اندروید ۱۰ و نسخه ۲ رابط کاربری One UI

سامسونگ گلکسی A71+ معرفی،مشخصات و قیمت

معایب سامسونگ گلکسی A71

  • پشتیبانی نکردن نمایشگر از شیوه پخش محتوای HDR10
  • کیفیت پایین و کارایی محدود لنز مکرو
  • دریافت نکردن تأییدیه رسمی ضد آب یا خاک بودن

قیمت سامسونگ گلکسی ای ۷۱ ( Samsung Galaxy A71)‌

  • با توجه به نتایج بررسی‌ها، در زمان انتشار این مطلب قیمت سامسونگ گلکسی ای ۷۱ ( Samsung Galaxy A71) با حافظه ۱۲۸ گیگابایت و رم شش گیگابایت به دلیل تنوع شرکت‌های گارانتی دهنده و تنوع رنگ در حدود ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان تا هشت میلیون و ۳۰۰ هزار تومان را در بازار به خود اختصاص داده است.
  • با توجه به نتایج بررسی‌ها، در زمان انتشار این مطلب قیمت سامسونگ گلکسی ای ۷۱ ( Samsung Galaxy A71) با حافظه ۱۲۸ گیگابایت و رم هشت گیابایت به دلیل تنوع شرکت‌های گارانتی دهنده و تنوع رنگ متفاوت در حدود ۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تا ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان را در بازار به خود اختصاص داده است.

آیا سامسونگ گلکسی ای ۷۱ ( Samsung Galaxy A71) بخریم؟

سامسونگ گلکسی ای ۷۱ ( Samsung Galaxy A71) در اکثر زمینه‌ها عملکرد بسیار خوبی دارد، اما موارد زیادی را باید پیش از اقدام به خرید این محصول در نظر گرفت. با قیمت شروع کنید، سپس ببینید آیا با در دست گرفتن آن مشکلی وجود دارد یا خیر؟ بررسی کنید آیا اندازه صفحه نمایش و قدرت باتری آنچه می‌خواهید هست یا خیر؟

سامسونگ گلکسی ای ۷۱ ( Samsung Galaxy A71) صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت و البته پرنور در کنار نرم افزار به روز و بدون لگ از مهم‌ترین بخش‌های این گوشی هوشمند است که در کنار باتری با ظرفیت بالا عملکرد خوبی دارد و دوربین‌ها هم به عنوان یک گوشی میان رده خوب عمل می‌کند که می‌تواند یکی از بهترین گوشی‌های میان رده ۲۰۲۱ محسوب شود.

کد خبر 497943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.