با کتابخانه ملی اسپانیا آشنا شوید

کتابخانه ملی اسپانیا، بزرگ‌ترین مجموعه کتاب‌های این کشور را در اختیار دارد و در مجموع دارای بیش از سه میلیون منبع است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شهر مادرید اسپانیا هر ساله میزبان بسیاری از گردشگران است. یکی از جاذبه‌های مادرید، "کتابخانه ملی اسپانیا" است که در سال ۱۷۱۲ توسط فیلیپ پنجم و به عنوان کتابخانه قصر تأسیس شد.

این مکان از لحاظ اداری یک مؤسسه مستقل وابسته به وزارت فرهنگ و آموزش است و از سه سطح سازمانی مدیریت فنی، مدیریت اجرایی و مدیریت کل تشکیل می‌شود.

در سال ۱۸۳۶ این کتابخانه از کنترل پادشاهی خارج شد و زیر نظر هیئت دولت قرار گرفت. در فاصله سال‌های ۱۹۵۶ تا ۱۹۷۵ تغییرات زیادی برای بهسازی محیط کتابخانه جهت استفاده کارکنان و امنیت این مکان انجام شد.

کتابخانه ملی اسپانیا، بزرگ‌ترین مجموعه کتاب‌های این کشور را در اختیار دارد و بیشترین خدمات را انجام می‌دهد. این کتابخانه موارد تخصصی علوم انسانی، به ویژه فرهنگ اسپانیا را شامل می‌شود.

بخش نسخه‌های خطی آن دارای بیش از دو هزار کتاب پوستی بوده که تاریخ بعضی از آنها به قرن دهم میلادی باز می‌گردد همچنین نمونه‌های بی‌نظیری به یونانی، عربی و عبری هم در این مجموعه موجود است.

کتابخانه ملی اسپانیا در مجموع دارای بیش از ۳ میلیون منبع است و سالانه پانصد هزار خواننده از بیش از یک میلیون اثر آن بهره می‌برند. در این کتابخانه هر سال حدود ۱۳۰ هزار عنوان امانت داده می‌شود.

گردشگران مادرید می‌توانند از آثار منابع گران‌بهای این کتابخانه که به قرن نهم میلادی باز می‌گردد، دیدن کنند. زمان تأسیس کتابخانه ملی اسپانیا، اشیای کتابخانه ملکه مادر که اتریشی بود به کتابخانه اهدا شد.

گردشگران همچنین می‌توانند پس از بازدید از کتابخانه ملی از دیگر دیدنی‌های شهر مادرید نظیر کتابخانه فیلم اسپانیا و قصر شیشه‌ای در پارک ال پرادو دیدن کنند.

کد خبر 497882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.