بهترین کتاب‌های موفقیت کدام است؟

بهترین کتاب‌های موفقیت شامل کتاب چهار اثر از فلورانس اسکاول شین، قله‌ها و دره‌ها، چه کسی پنیر مرا جابه جا کرد، اثر مرکب و بنویس تا اتفاق بیفتد است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، انسان‌ها از زمانی که خود را شناخته‌اند، همواره به دنبال کسب موفقیت بوده‌اند، اما گاهی راه درست را در پیش گرفته و گاهی به بی‌راهه می‌روند. گاهی نیز در راه رسیدن به موفقیت با چالش‌ها و مشکلاتی مواجه می‌شوند که اگر انگیزه کافی داشته باشند می‌توانند با هر مشکلی مقابله کنند.

یکی از این انگیزه‌ها خواندن کتاب خوب است؛ کتابی که تأثیر شگفت‌انگیز در زندگی انسان داشته باشد و افراد با مطالعه آنها نقاط قوت و ضعف خود را شناخته، روشی برای تغییر خود پیدا کنند و در مسیر موفقیت قرار بگیرند.

از جمله کتاب‌های تأثیرگذار می‌توان به کتاب‌های موفقیت اشاره کرد که در ادامه شما را با بعضی از آنها آشنا می‌کنیم:

چهار اثر از فلورانس اسکاول شین

کتاب چهار اثر از فلورانس اسکاول شین، هنرمند، مشاور و آموزگار ماوراءالطبیعه است و در سال ۱۹۸۹ برای نخستین بار منتشر شد. از دیگر آثار این نویسنده می‌توان به کتاب بازی زندگی، در مخفی توفیق و نفوذ کلام اشاره کرد.

این کتاب در سراسر جهان مورد توجه همگان قرار گرفته و در ایران تا کنون بیش‌تر از ۶۰ بار چاپ شده است. موضوع کتاب در مورد قانون جذب و قدرت کلام است. جملات مثبتی که در کتاب چهار اثر از فلورانس اسکاول شین وجود دارد، انگیزه خوبی برای افرادی است که می‌خواهند راه جدیدی را برای شروع دوباره پیدا کنند.

قله‌ها و دره‌ها

این کتاب اثر اسپنسر جانسون است و داستان زندگی مردی را که به علت خستگی از زندگی می‌خواهد در دره رها شود بیان می‌کند. هنگامی که با مشکلات و چالش‌هایی در زندگی رو به رو می‌شوید این کتاب به کمک شما می‌آید.

اثر مرکب

کتاب اثر مرکب نوشته دارن هاردی، کارشناس و سردبیر مجله آمریکایی است. در این کتاب شما با حقایق رو به رو می‌شوید و متوجه خواهید شد که چگونه به موفقیت برسید. اگر جزء افرادی هستید که به دنبال موفقیت هستید اما تا کنون نتوانسته‌اید وارد مسیر موفقیت شوید مطالعه کتاب اثر مرکب را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

چه کسی پنیر مرا جا به جا کرد

این کتاب اثر دکتر اسپنسر جانسون و داستان آن در یک راهروی پیچ در پیچ اتفاق می‌افتد. چهار شخصیت در این کتاب وجود دارد که به دنبال پنیر هستند. منظور از پنیر آن چیزی است که هر کسی در زندگی به دنبال آن است؛ نظیر پول، شغل، خانه، سلامتی، آزادی، آرامش روحی و شاید این پنیر برای هر فردی متفاوت باشد.

در واقع هر فردی به دنبال پنیر خود است و برای اینکه آن را به دست آورد تلاش می‌کند که اگر به آن برسد، وابسته و اگر آن را از دست بدهد دچار شوک می‌شود. راهروی پیچ در پیچ نیز مکانی است که فرد در آنجا برای رسیدن به اهداف خود تلاش می‌کند. این راهرو همان مکانی است که کار می‌کنید یا جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنید.

بنویس تا اتفاق بیفتد

این کتاب اثر دکتر هنریت آن کلاوسر است که استاد دانشگاه بوده و سمینارهای زیادی در مورد روانشناسی برگزار کرده است. کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد دارای ۲۰ فصل است که در هر فصل داستان افرادی را بررسی می‌کند که به وسیله نوشتن به آرزوهای خود رسیده‌اند.

جمله تأکیدی و کلیدی این کتاب این است که اگر چیزی می‌خواهید و خواسته‌ای دارید بنویسید تا شاهد اتفاق افتادن آن باشید. نویسنده در مطالب کتاب تلاش کرده تا این مسئله را به مخاطبان القا کند و اهمیت آن را به افراد نشان دهد.

کد خبر 497877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.