اجرای طرح توسعه کشاورزی شهری با مشارکت دانشگاهیان

معاون خدمات شهری شهردار مشهد از مشارکت علمی و تخصصی دانشگاه فردوسی در راهبری و اجرای قطعات کشاورزی شهری واقع در کشت پارک مشهد خبر داد.

مهدی یعقوبی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: این پروژه در بستر مسیل تاریخی چهل بازه و در مجاورت بزرگراه امام علی (ع) حد فاصل تقاطع بلوار دانشجو تا بلوار سیدرضی واقع شده و قرار است در فضایی بالغ بر ۲۳ هکتار به عنوان یکی از عرصه‌های سبز تفرجگاهی و آموزشی شهر مشهد به بهره برداری برسد.

وی افزود: عملیات احداث این پروژه با اعتباری بالغ بر ۱,۷۷۰ میلیارد ریال از سال گذشته و با هدف ترویج فرهنگ کشاورزی، توسعه کاشت محصولات ارگانیک و ارتقای مشارکت اجتماعی شهروندان آغاز شده و تاکنون پیشرفت فیزیکی ۷۲ درصدی داشته است.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد با بیان این که حدود یک هکتار از فضای این بوستان به کشاورزی شهری اختصاص پیدا کرده است، تصریح کرد: پس از مطالعات تخصصی فراوان صورت گرفته در خصوص نحوه واگذاری قطعات کشاورزی شهری به شهروندان، مقرر شد کار راهبری و اجرای کشاورزی شهری در این پروژه، توسط دانشگاه فردوسی مشهد صورت گیرد تا از حداکثر توان تخصصی علمی موجود در شهر مشهد به منظور بهره‌برداری مناسب از این فضا و کاشت محصولات سالم استفاده شود.

وی ادامه داد: بر اساس هماهنگی با دانشگاه فردوسی مشهد از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری، کاشت بذر لوبیا، ذرت، انواع سبزیجات و صیفی‌جات در فضای حدود یک هکتاری کشاورزی شهری، به صورت آزمایشی و با مشارکت تعدادی از ساکنان محلی و مجاور این بوستان آغاز شده و قرار است به صورت پایلوت همه عملیات به زراعی شامل کاشت، داشت و برداشت با نظارت دانشگاه فردوسی مشهد در دو فصل زراعی صورت پذیرد.

معاون شهردار مشهد افزود: در حال حاضر فعالیت‌هایی نظیر اجرای تأسیسات مکانیکی و الکترونیکی، اجرای پارکینگ‌ها، تکمیل سنگفرش اطراف آبنمای اصلی و… در این پروژه در حال انجام است و بر اساس پیش‌بینی‌ها، فاز اول آن در تیرماه سال جاری آماده بهره برداری خواهد بود.

کد خبر 497821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.