واکسیناسیون ۲ هزار دانشجوی علوم پزشکی/پذیرش روزانه ۱۵۰ بیمار کرونایی در اصفهان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در خصوص روند کند کاهش آمار، عادی انگاری‌ها، کاهش میزان رعایت‌ها و آمار واکسیناسیون دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان توضیحاتی ارائه داد.

آرش نجیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص روند واکسیناسیون در استان اصفهان، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان خردادماه با واکسیناسیون سالمندان بالای ۷۰ و ۶۰ سال در صورت تأمین واکسن مورد نیاز به سطح معناداری از کاهش آمار کرونا و تعداد بستری و مرگ‌ومیر ناشی از آن برسیم، اما روند کاهش در شیوع بیماری بسیار کند شده است و با ادامه این روند کند شرایط خوبی را در پیش نداریم.

وی با اشاره به اخبار جعلی درباره واکسیناسیون در فضای مجازی ادامه داد: گاهی برخی از سالمندان تحت تأثیر اخبار جعلی و نادرست فضای مجازی قرار می‌گیرند و برای واکسینه شدن اقدام نمی‌کنند، افراد باید بدانند اخبار را تنها از منابع معتبر پیگیری کنند و در صورت فراخوان شدن برای واکسیناسیون در روز مقرر به محل واکسیناسیون مراجعه کنند، چرا که سالمندان جزو گروه پرخطر هستند و باید هر چه زودتر واکسینه شوند تا مرگ‌ومیر کرونا در آن‌ها کاهش یابد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با شیوع کرونا در استان کاهش داشته است، خاطر نشان کرد: رعایت نکات بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و ماسک زدن در استان به شدت کاهش داشته است، این در حالی است که افراد حتی بعد از واکسینه شدن نیز باید نکات بهداشتی را رعایت کنند.

پذیرش روزانه بیش از ۱۵۰ بیمار کرونا در بیمارستان‌های اصفهان

وی با اشاره به اینکه روند کند کاهش آمارها نگران‌کننده است، تصریح کرد: پیش بینی می‌شد که آمار بستری بیماران کرونایی هرچه سریع‌تر به زیر یک هزار نفر برسد و از نیمه نخست خردادماه بیمارستان الزهرا از چرخه پذیرش بیماران کووید ۱۹ خارج کنیم، اما تاکنون به این پیش‌بینی‌ها نرسیده‌ایم و این موضوع یک زنگ خطر است.

نجیمی اضافه کرد: با توجه به تعطیلات خردادماه و نزولی بودن کاهش آمارها ممکن است با توقف روند کاهش آمار، ثابت ماندن آن و حتی افزایش آمارها روبرو شویم، همانطور که سال گذشته نیز حدوداً اواخر خرداد روند آمار بستری و مرگ‌ومیر کرونا در استان اصفهان افزایشی شد.

وی گفت: در حال حاضر به طور میانگین روزانه بیش از ۱۵۰ بیمار کرونایی پذیرش می‌شود و این در حالی است که انتظار می‌رفت این آمار در خردادماه به حدود ۱۰۰ بیمار برسد، اما هنوز به این آمار نرسیده‌ایم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در خصوص آمار واکسینه شدن دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، افزود: تاکنون حدود دو هزار نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی واکسینه شدند و تا پایان مرداد امسال همه دانشجویان بالینی و غیربالینی دانشگاه علوم پزشکی در برابر کرونا ویروس واکسینه خواهند شد.

وی با بیان اینکه تاکنون در استان آماری از ابتلاء به کرونای هندی و آفریقای جنوبی گزارش نشده است، تصریح کرد: در نوع جهش یافته کرونا سرعت ابتلاء و شدت بیماری‌زایی بسیار بیشتر از نوع معمول کرونا ویروس است و با توجه به اینکه در استان‌های مجاور نوع جهش یافته هندی را داریم باید به شدت نکات بهداشتی را رعایت کنیم تا با شیوع انواع جهش یافته کرونا ویروس دچار بحران نشویم.

کد خبر 497682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.