خانواده‌ها ‌برای ثبت‌نام دانش‌آموز نزدیک‌ترین مدرسه را انتخاب کنند

رئیس ‌اداره ارزیابی ‌و عملکرد اداره کل آموزش ‌وپرورش استان اصفهان با بیان اینکه دانش‌آموزان میان پایه به صورت اتوماتیک ثبت‌نام می‌شوند، گفت: بهتر است خانواده‌ها برای ‌ثبت‌نام دانش‌آموز نزدیک‌ترین مدرسه را برای ثبت ‌نام انتخاب کنند تا در صورت حضوری بودن مدارس در سال تحصیلی آینده مشکلی نداشته باشند.

علیرضا محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص روند ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس برای سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: خانواده‌ها برای ثبت‌نام دانش آموزان در مقطع اول ابتدایی، نخست باید در پایگاه‌های سنجش سلامت نوبت بگیرند تا بعد از گذراندن مرحله سنجش و غربالگری بتوانند دانش‌آموز خود را در مدرسه ثبت نام کنند، لذا بهتر است برای انجام این کار به صورت حضوری به نزدیک‌ترین مدرسه و پایگاه سنجش در محل سکونت زندگی خود مراجعه کنند.

وی افزود: خانواده‌ها برای ثبت نام فرزند خود در مقطع ابتدایی می‌توانند از طریق الکترونیکی و با ورود به سامانه pada.medeu.ir هم ثبت نام کنند، اما برای انجام سنجش سلامت دانش آموزان مقطع اول ابتدایی نیاز به مراجعه حضوری در پایگاه سنجش و گرفتن نوبت حضوری است.

دانش‌آموزان میان پایه به صورت اتوماتیک ثبت‌نام می‌شوند

رئیس اداره ارزیابی و عملکرد اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: دانش آموزان میان پایه مقطع ابتدایی به صورت اتوماتیک ثبت نام می‌شوند و نیازی به حضور دانش آموزان و والدین در مدرسه نیست. دانش آموزان کلاس‌های هفتم و دهم هم که ورودی جدید محسوب می‌شوند بعد از اعلام نتایج امتحانات خردادماه می‌توانند به سامانه pada.medeu.ir مراجعه و با انتخاب مدرسه مورد نظر در محل سکونت خود ثبت‌نام کنند.

محمودی خاطرنشان کرد: روند ثبت نام دانش آموزان هفتم و دهم به صورت الکترونیکی پیگیری می‌شود و برای مدارس دولتی به غیر از هزینه بیمه و کتاب هزینه‌ای دیگری برای ثبت نام دانش آموزان وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه ثبت نام‌های دانش آموزان کلاس اول ابتدایی از اول خردادماه شروع شده است، اظهار کرد: ثبت نام الکترونیکی دانش آموزان کلاس‌های هفتم و دهم هم بعد از امتحانات خرداد و اوایل تیرماه شروع می‌شود، پیش بینی می‌کنیم تا آخر مرداد ماه ثبت نام‌ها ادامه داشته باشد و تعدادی از دانش آموزان که در امتحانات خردادماه نمره لازم را کسب نکردند بعد از قبولی در امتحانات شهریورماه ثبت نام‌ها آنها انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در زمان ثبت نام نیازی به پرداخت هزینه از طرف خانواده‌ها نیست، اظهار کرد: بهتر است والدین برای ثبت نام دانش آموزان خود در مدارس ازدحام نکنند و برای ثبت نام فرزند کلاس اولی به مدرسه محل سکونت خود مراجعه کنند تا در صورت حضوری بودن کلاس‌ها و برنامه مدارس در سال تحصیلی آینده، نیازی به پرداخت هزینه‌های زیاد ایاب و ذهاب نداشته باشند.

کد خبر 497677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.