مینی سریال"گیله‌وا" جایگزین "پاورچین" می شود

سریال «گیله‌وا» با بازی ستاره اسکندری و بهروز شعیبی از پنجشنبه به مدت چهار روز روی آنتن آی‌فیلم فارسی می‌رود.

به‌گزارش ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی شبکه آی‌فیلم، این شبکه پخش سریال «پاورچین» را به مناسبت ایام سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) متوقف می‌کند و مینی سریال «گیله‌وا» با بازی بهروز شعیبی در نقش میرزا کوچک‌خان جنگلی، از پنجشنبه ۱۳ خرداد روی آنتن کانال فارسی این شبکه خواهد رفت.

«گیله‌وا» از تولیدات سازمان رسانه‌ای اوج و محصول سال ۱۳۹۶ است. این مینی سریال با موضوعی عاشقانه، نگاهی عاطفی به زندگی مردم شمال ایران در بستر اتفاقات تاریخی سال ۱۲۹۷ دارد و روایتگر سبک زندگی و روابط اجتماعی و عاطفی مردم ایران و نقش انگلستان در امور داخلی کشور در صد سال گذشته است.

اردلان عاشوری نویسنده و کارگردان سریال «گیله وا» سال ۹۰ کتاب «قحطی بزرگ» محمد قلی مجد را خواند که روایتگر بخش‌های حساس و مهم از تاریخ معاصر کشور است و قابلیت قصه دراماتیک را داشت. از این رو شروع به تحقیق و پژوهش کرد و در مدت سه سال حدود ۵۰ کتاب در این زمینه مطالعه کرد و فیلمنامه سریال را نوشت که توسط حسین تراب نژاد بازنویسی نهایی شد.

این مینی سریال زندگی مردم و دلبستگی یک جوان را نمایش دهد. این عشق در بستر اتفاقاتی مثل جنبش جنگل و قیام میرزا کوچک خان جنگلی و قحطی رخ می‌دهد. بیشتر لوکیشن‌های «گیله وا» خارجی است و در طبیعت تصویربرداری شده است.

از بازیگران اصلی این مینی سریال می‌توان به حمیدرضا پگاه، ستاره اسکندری، امیرحسین صدیق، مهدی زمین پرداز، امیر حسین هاشمی، مهران رجبی و پریا مردانیان اشاره کرد.

همچنین حسین توشه، علی عطایی، ستاره حسینی، حدیث نیکرو، برت جان کورن، استوارت دنیسون، امیر حامد، سینا محمدی‌فر و ماهک خرسندی به نقش‌آفرینی در این اثر پرداخته‌اند.

این مینی سریال در ۷ قسمت و در شهرهای سیاهکل، کیاشهر و تهران تصویربرداری شده است.

سریال «گیله‌وا» هر روز ساعت ۱۸ روی آنتن آی‌فیلم فارسی خواهد رفت و بازپخش آن نیز در ساعت ۰۲:۰۰ و ۱۰:۰۰ روز بعد خواهد بود.

کد خبر 497665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.