صداوسیما به هر کاندیدا یک استودیو داد

قائم مقام معاونت فضای مجازی صدا و سیما گفت: به همت معاونت فضای مجازی صداوسیما برای هریک از نامزدهای ریاست جمهوری یک استودیوی مجازی راه اندازی شد.

به گزارش ایمنا، سعید مقیسه اظهار کرد: پیرو مصوبه ستاد انتخابات کشور مبنی بر راه‌اندازی شبکه‌های تلویزیونی اینترنتی برای هریک از نامزدهای ریاست جمهوری، معاونت فضای مجازی هفت استودیوی اختصاصی با امکان ضبط و پخش ویدئویی، ارتباط زنده، امکان ارتباط با میهمان از خارج استودیو، تعامل با مخاطبان، پلی اوت برای چینش برنامه‌ها و ایجاد یک شبکه خطی تجهیز کرده است که به صورت ۲۴ ساعته بر بستر تلویزیون‌های اینترنتی تلوبیون، لنز، تیوا برای مخاطبان داخلی و خارجی برنامه پخش می‌کند.

وی افزود: امکان مدیریت کنداکتور و تنظیم پخش برنامه‌های هر نامزد با مسئولیت و نظارت خود نامزد و ستادش فراهم شده است.

قائم مقام معاونت فضای مجازی صدا و سیما ادامه داد: علاوه بر برنامه‌های زنده، نامزد یا نمایندگان وی در استودیوهای فوق، محتوای مربوط به هر نامزد که از طریق دیگر شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی پخش شده نیز برای این شبکه تقطیع و در جدول پخش مربوطه جانمایی و بازپخش می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین محتوایی که نامزد خودش تولید و به رسانه ملی ارائه کرده است پس از بازبینی و تأیید ستاد انتخابات یا نمایندگان آنها در شبکه مذکور جانمایی می‌شود که در نتیجه این برنامه‌ها به کمک همکاران ما تبدیل به یک شبکه دارای جدول پخش (کنداکتور) و به اصطلاح یک شبکه خطی می‌شود.

مقیسه با بیان اینکه یک سامانه پیامکی برای ارتباط با مردم برای هر کدام از نامزدها در نظر گرفته شده است، گفت: به این ترتیب هر کدام از نامزدها، یک استودیو و یک شبکه اختصاصی رایگان برای تبلیغات و بیان دیدگاه‌هایشان در زمینه انتخابات ریاست جمهوری در اختیار دارند.

وی اظهار کرد: معاونت فضای مجازی در کنار این شبکه‌های هفت گانه، یک شبکه اینترنتی دیگر، به نام «آرا» راه اندازی کرده که دارای گلچینی از برنامه‌های عمومی انتخابات و نیز یک برنامه به نام «تبادل» است.

قائم مقام معاونت فضای مجازی صدا و سیما تصریح کرد: در این برنامه دلاوری به عنوان مجری با نامزد یا نمایندگان او گفت و گو می‌کند. برنامه «انتخاب هات» از دیگر برنامه‌های این شبکه است که با نگاهی طنز به مقوله انتخابات می‌نگرد و همه شبکه‌ها و برنامه‌های فوق از تلویزیون‌های اینترنتی (IPTV ) تلوبیون، لنز و تیوا منتشر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سیگنال تولیدی به سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر (ساترا) داده شده تا در اختیار رسانه‌های صوت و تصویر که از این سازمان مجوز فعالیت گرفته اند قرار داده شود.

مقیسه تأکید کرد: برای هر کدام از نامزدها یک رابط رسانه‌ای در نظر گرفته شده که استفاده آن‌ها را از امکانات گفته شده تسهیل می‌کند. و امکان حضور در استودیوی اختصاصی را برای نامزدها در کنار دیگر استودیوهای سازمان فراهم می‌آورد.

منبع: ایسنا

کد خبر 497632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.