اقدامات شورای پنجم در حاشیه شهر مشهد انکار شدنی نیست

رئیس کمیسیون ویژه مناطق پیرامونی و کم برخوردار شورای شهر مشهد گفت: اقدامات شورای پنجم در حاشیه شهر مشهد کتمان پذیر، مصادره شدنی و انکار شدنی نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رمضانعلی فیضی امروز (دوشنبه) در یکصد و سی و دومین جلسه علنی شورای شهر مشهد اظهار کرد: رویکرد و سیاست‌های شورای پنجم، در مناطق پیرامونی و برخوردار از منش و صورت امام راحل و تأکید آن حضرت بر ارجحیت اقشار آسیب پذیر و فرودست برآمده است و ما در شورای پنجم عدالت اجتماعی در توزیع خدمات و سرانه‌های شهری را سرلوحه کار خود قرار دادیم.

وی افزود: مدیریت شهری بر توسعه مشارکت مردم و مدیریت یکپارچه تأکید داشته که با ایجاد سازمان بازآفرینی در مناطق کم برخوردار این هدف انجام شده است. شورای پنجم از شعارزدگی دوران انتخاباتی سال ۹۶ خودداری کرد و از آن زمان واقع بینی و عمل‌گرایی را هدف‌گیری کرد و بر کار و کوشش مستمر پا فشاری کرد.

رئیس کمیسیون ویژه مناطق پیرامونی و کم برخوردار شورای شهر مشهد گفت: اقدامات شورای پنجم در حاشیه شهر مشهد کتمان پذیر، مصادره شدنی و انکار شدنی نیست. سر جمع پیاده رو سازی در دو دوره شورای سوم و چهارم در حاشیه شهر یک میلیون و ۲۰۰ هزار مترمربع بوده است که در شورای پنجم به تنهایی یک میلیون مترمربع پیاده روسازی انجام شده است. فضای سبز مناطق کم برخوردار قابل توجه مردم این منطقه در طی دوره چهارم ۵۴ پارک با مساحت ۵۲ هکتار ایجاد شده و در دوره پنجم ۶۸ پارک با مساحت ۱۰۳ هکتار در مناطق کم‌برخوردار ایجاد شده است.

فیضی ادامه داد: در دوره پنجم، ۱۴ پایگاه مدیریت بحران ایجاد و ۱۰ مرکز تأمین اعتبار در حال ساخت وجود دارد. در خصوص کشف رود، در دوران گذشته ۱۷۶ هکتار ساماندهی شده و در دوره پنجم ۳۰۰ هکتار تقریباً دو برابر ادوار قبلی و در کشف رود به طور ۳۳ کیلومتر، ۱۵۰ میلیارد تومان صرف مهندسی رودخانه بستر فعال، درختکاری در دو طرفین و طرفین رودخانه و ایجاد مانع آب به صورت خاکی در دو طرف بر مبنای کار علمی و تخصصی و برگرفتن از دوره‌های بارشی ۲۵-۳۰ ساله مشهد و ۱۶۵ هزار اصله درخت در حال کاشت است و تا پایان دوره به اتمام می‌رسد.

رئیس کمیسیون ویژه مناطق پیرامونی و کم برخوردار شورای شهر مشهد گفت: حل مشکلات و معضلات زیست محیطی و تصفیه خانه‌ها با ۷۴ میلیارد تومان و تصفیه روزانه ۳۰۰ تانکر گره گشایی شده است و یک معضل زیست محیطی مرگبار و خطرزا در مناطق پیرامونی کمتر برخوردار از سر این شهر رفع و رجوع شده است. در دوره پنجم ساماندهی مسیر شهری به طول ۷۵ کیلومتر تعیین تکلیف شد که از این مقدار ۳۶ کیلومتر آن در حاشیه شهر بوده است.

وی افزود: در خصوص تقاطع‌های غیر همسطح تا این لحظه هشت تقاطع به سامان رسیده که از این میزان سه پروژه به میزان ۴۰ درصد در مناطق پیرامونی و کم برخوردار واقع شده است. در خدمات اصلاح هندسی مردم شریف مناطق پیرامونی و کم برخوردار در هر محله‌ای این ردیف خدمت به تفکیک محله ساری و جاری شده است و نتیجه آن را در کوچه‌های مناطق کمتر برخوردار می‌توان دید.

کد خبر 497585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.