تاثیر واکسن کرونا بر جفت جنین چیست؟

نتایج مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که واکسن‌های کووید-۱۹ هیچ تاثیری بر جفت جنین زنان باردار نخواهد داشت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از پژوهشگران به منظور بررسی تأثیر واکسن کووید -۱۹ بر جفت جنین باردار مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف جفت جنین گروهی از زنان باردار را پس از زایمان مورد ارزیابی قرار دادند. جفت اکسیژن و مواد مغذی مورد نیاز جنین در حال رشد را فراهم می‌کند و مواد زائد موجود در خون جنین را تصفیه می‌کند.

زنان مورد بررسی در این مطالعه در سه ماهه سوم بارداری خود بودند. محققان جفت جنین زنان باردار را پس از زایمان آن‌ها زیر میکروسکوپ قرار دادند تا بروز هر گونه التهاب یا آسیب ناشی از دریافت واکسن کرونا را بررسی کنند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد پس از اینکه زنان باردار واکسن کرونا را دریافت کردند، جفت جنین دچار هیچ تغییری مانند التهاب نشد بنابراین زنان باردار می‌توانند با اطمینان کامل واکسن کرونا را دریافت کنند و در برابر بیماری کووید -۱۹ ایمن شوند.

به گفته پژوهشگران لازم است تأثیر واکسن‌های کرونا بر جفت جنین زنان باردار در سه ماهه اول و دوم بارداری نیز مورد بررسی قرار بگیرد. با توجه به این موضوع که دریافت واکسن‌های کرونا تأثیری بر بارداری و جنین نخواهد داشت، متخصصان باور دارند که همه زنان باردار می‌توانند واکسن کرونا را تزریق کنند.

نتایج این مطالعه در مجله Obstetrics and Gynecology منتشر شده است.

کد خبر 497544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.