منطقه ۷ اصفهان با چه چالش‌هایی رو به رو است؟

مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان گفت: این منطقه با پنج چالش جدی مواجه است که تاکنون اقدامانی برای رفع این چالش ها انجام شده ولی باید بیشتر به آن پرداخته شود.

علی اصغر شاطوری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: منطقه هفت دو هزار و ۸۵۷ هکتار مساحت دارد که یک هزار و ۳۵۷ هکتار آن در محدوده قانونی و یک‌هزار و ۵۰۰ هکتار مساحت حریم و محدوده حفاظتی است.

وی افزود: حدود ۴۰ درصد از مساحت محدوده قانونی منطقه قابلیت انجام اقدامات توسط شهرداری را داشته و ۶۰ درصد مساحت غالب منطقه در محدوده حریم شهر اصفهان واقع شده که شهرداری وظیفه دارد ضمن حفظ این محدوده، از هرگونه ساخت و ساز در حریم جلوگیری کند.

مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان با اشاره به بودجه مصوب سال گذشته این منطقه، تصریح کرد: بودجه سال گذشته منطقه ۱۰۰ میلیارد تومان بود که در فرایند اصلاح بودجه به حدود ۱۶۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد و این اعتبارات به پروژه‌های عمرانی مورد نیاز منطقه که در مطالعات انجام شده از سوی مردم اعلام نیاز شده بود، اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه منطقه هفت به چهار پهنه شامل محدوده بافت فرسوده، توسعه یافته، در حال توسعه و محدوده حاشیه‌نشین در شمال منطقه تقسیم می‌شود، ادامه داد: محدوده بافت فرسوده منطقه حدود ۱۶۴ هکتار شامل پنج محله شاهد، پوریای ولی، مولوی، فروردین و بابلدشت است که این پنج محله در جنوب بزرگراه چمران واقع شده است.

شاطوری ادامه داد: محدوده توسعه یافته شامل دو محله اشراق و برازنده و محدوده در حال توسعه شامل چهار محله فدک، رحیم آباد، شهرک میلاد و شهرک کاوه است، همچنین محدوده حاشیه نشین منطقه هفت، شهرک ولی‌عصر و اراضی خارج از محدوده است که به نوعی در شمال شهر اصفهان و شمال منطقه هفت قرار دارد.

وی با اشاره به چالش‌هایی که منطقه هفت شهرداری با آنها رو به رو است، گفت: سرانه پایین ورزشی- تفریحی در منطقه هفت یکی از این چالش‌ها به شمار می‌آید؛ با توجه به اینکه منطقه هفت در حال توسعه بوده و غالب ساکنان آن را جمعیت جوانی تشکیل داده که نیاز به فضاهای ورزشی-تفریحی بیشتری دارند، باید برای رفع این چالش چاره‌اندیشی شود.

مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان ادامه داد: موضوع دیگر حاشیه نشینی در شهرک ولیعصر است؛ هرچند که سعی شده در چند سال اخیر به این محدوده رسیدگی کافی صورت گیرد، اما هنوز این شهرک علی رغم انجام فعالیت‌های عمرانی، مشکلات خاص خود را دارد.

وی بافت فرسوده را دیگر چالش منطقه عنوان کرد و افزود: بافت فرسوده با توجه به مشکلات خاص و عدیده از جمله گذرگاه‌ها، گلوگاه‌های ترافیکی، ایمنی، آتش نشانی، نیاز به توجه بیشتر دارد؛ البته در این منطقه در دو سال اخیر توجه ویژه‌ای به احیا بافت فرسوده جنوب چمران شده است.

شاطوری تاکید کرد: با بازگشایی دفتر احیا بافت فرسوده در خیابان لاله سعی کردیم اعتماد شهروندان را از طریق بخش خصوصی جلب کرده و آنها را با توجه به ریزدانگی بافت‌ها به تجمیع پلاک‌ها و دریافت پروانه ساخت و نوسازی تشویق کنیم.

وی با بیان اینکه مشکلات ترافیکی محور چمران حد فاصل پل چمران تا میدان لاله که بخشی از رینگ سوم ترافیکی شهر اصفهان را شامل می‌شود، از چالش‌های این منطقه به شمار می‌آید، گفت: در حال حاضر تعریض کندروهای بزرگراه چمران در دست اقدام است، اما با این حال مشکلات اصلی بزرگراه چمران به قوت خودش باقی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان تصریح کرد: چالش دیگر منطقه شوری و کمبود آب برای آبیاری فضای سبز در منطقه است، از این رو در چند سال اخیر سعی کردیم کارهای زیربنایی با احداث سه مخزن آب فضای سبز در جنوب بلوار فرزانگان را با ظرفیت مجموع هفت هزار و ۵۰۰ مترمکعب، احداث ایستگاه پمپاژ و احداث تصفیه خانه در بخش آب فضای سبز انجام دهیم.

کد خبر 497539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.