قاتل ۲ محیط‌بان شهید زنجانی شناسایی و به مرجع قضایی معرفی شدند

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: با توجه به بررسی‌ها و تحقیقات خاص به عمل آمده، قاتل دو محیط بان شهید زنجانی، شناسایی و به منظور اعمال قانون به مرجع قضایی استان معرفی شد.

به گزارش ایمنا، جعفر رحمتی اظهار کرد: در رابطه با به شهادت رساندن دو محیط‌بان این استان دو شکارچی از سوی پلیس آگاهی زنجان به عنوان متهم دستگیر شده بودند اما در بازجویی‌های فنی و تخصصی به عمل آمده و روشن شدن زوایای پنهان قضیه، مشخص شد که یکی از این شکارچیان هیچ نقشی در وقوع این حادثه تلخ نداشته است.

وی با بیان اینکه پلیس در کشف حقایق از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نیست، افزود: با توجه به عمل مجرمانه صورت گرفته از سوی قاتل، نامبرده به زودی قصاص شده و به سزای کار ناشایست خود خواهد رسید.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل محیط زیست استان زنجان گفت: قاتل اصلی در ادامه بازجویی‌های عوامل پلیس آگاهی زنجان به صراحت به جرم خود اقرار کرده و گفته است که این دو محیط‌بان زنجانی را خود به تنهایی به شهادت رسانده و شریک جرم نداشته است.

اسماعیل قلی زاده، افزود: قاتل که شکارچی دیگری را در جنایت ارتکابی خود به عنوان شریک جرم معرفی کرده بود بالاخره قتل این دو محیط‌بان را گردن گرفت که پرونده نامبرده از دادسرا به دادگاه رفته است و اکنون در یک قدمی قصاص قرار دارد.

به گزارش ایمنا، شهید مهدی مجلل و مکائیل هاشمی، ۱۶ فروردین ماه امسال (دوشنبه شب) حین عملیات تعقیب و گریز شکارچی خاطی و غیرمجاز در منطقه حفاظت شده فیله خاصه که از سال ۸۶ جز مناطق شکار ممنوع استان زنجان اعلام شد و وسعت آن نیز ۱۱۰ هزار و ۵۳۲ هکتار است بر اثر اصابت گلوله سلاح جنگی به فیض رفیع شهادت نائل آمدند.

حادثه آنقدر دردناک، جان‌سوز، دلخراش و سنگین بود که خبر آن بلافاصله در سطح استان و کشور پیچید و این واقعه تلخ و ناگوار نه تنها مورد نکوهش افراد و گروه‌ها قرار گرفت بلکه اقشار مختلف مردم دست به دعا شدند تا هرچه سریع‌تر قاتلان این شهدای مدافع محیط زیست و حیات وحش دستگیر و در کمترین زمان ممکن به سزای عمل ننگین و ناجوانمردانه خود برسند.

ظهر چهارشنبه_ ۱۸ فروردین ماه _ پیکر مطهر این دو شهید که در راه حفاظت از محیط زیست و سرمایه‌های طبیعی کشور در این استان، آسمانی شدند در میان حزن و اندوه و با چشمان اشک آلود اعضای خانواده، همکاران و دیگر اقشار مختلف مردم، تشییع شد و در خاک بهشت زهرا (س) شهر زنجان، آرام گرفتند.

شهید هاشمی متولد ۱۳۵۸ و با بیش از ۲۰ سال سابقه خدمت و شهید مجلل نیز متولد ۱۳۶۶ و افزون بر هفت سال خدمت، متأسفانه دوشنبه شب _۱۶ فروردین ماه _ در حین تعقیب و گریز شکارچیان غیرمجاز بر اثر درگیری و شلیک گلوله از سوی این متخلفین، آسمانی شدند.

شهید مجلل مجرد و شهید هاشمی دارای همسر و یک فرزند پسر هفت ساله و همسرش نیز باردار است که متأسفانه این شهید گرانقدر نتوانست تولد فرزند دوم خود را ببیند.

منبع: ایرنا

کد خبر 497535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.