تشخیص آلزایمر با کمک هوش‌مصنوعی

محققان یک الگوریتم مبتنی بر هوش مصنوعی توسعه داده‌اند که تنها در پنج دقیقه می‌تواند بروز آلزایمر را ۱۵ سال زودتر تشخیص دهد.

به گزارش ایمنا، سرویس سلامت ملی انگلیس یک الگوریتم مبتنی بر هوش مصنوعی توسعه داده که تنها در پنج دقیقه می‌تواند بروز آلزایمر را ۱۵ سال زودتر تشخیص دهد.

به گفته این سازمان، این برنامه به زودی می‌تواند به عنوان پایه‌ای برای یک برنامه غربالگری زوال عقل در سراسر کشور مورد استفاده قرار گیرد. سرویس سلامت ملی انگلیس، برنامه جدید انقلابی را برای کمک به تشخیص بیماری آلزایمر معرفی کرده که تکمیل آن فقط پنج دقیقه طول می‌کشد و دقت آن در مقایسه با تست‌های کاغذی و کاغذی دقیق‌تر است.

این آزمایش در حال حاضر بر روی iPads در یک بخش عمومی یا بیمارستان انجام می‌شود، اما به زودی می‌تواند در خانه با تلفن هوشمند انجام شود و راه را برای اولین برنامه غربالگری گسترده آلزایمر و سایر اشکال زوال عقل طی چند سال آینده هموار می‌کند. امید است این الگوریتم تا ۱۵ سال قبل از ظهور علائم، افراد در معرض خطر ابتلاء به این بیماری را شناسایی کند، بنابراین می‌توان اقدامات را برای کند کردن پیشرفت این بیماری انجام داد.

محققان می‌گویند: «ما از عملکرد الگوریتم، بسیار راضی هستیم. این روش قادر بود هر فردی را که در معرض پیشرفت بیماری آلزایمر قرار داشت، پیش بینی کند». این الگوریتم مبتنی بر هوش مصنوعی توسط دو فارغ‌التحصیل دکترای دانشگاه کمبریج و مشغول در شرکت «Cognetivity» ایجاد شده است و توسط سازمان تنظیم داروها و محصولات بهداشتی انگلیس (MHRA) تأیید شده است.

منبع: فارس

کد خبر 497520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.