۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲
افزایش سرانه فضای سبز پره سر

شهردار پره سر گفت: در حال حاضر سرانه فضای سبز شهری برای هر شهروند پره‌سر ۱.۹۲ مترمربع و مجموع فضای سبز شهری ۱۶ هزار و ۲۴۵ متر مربع است که شامل بلوارها، میدان، رفوژ وسط و لچکی‌ها است.

شهرام شهابی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: از ابتدای آغاز بکار مدیریت شهری در دوره پنجم شورای اسلامی شهر مساحت فضای سبز شهری ۱۱ هزار متر مربع و سرانه فضای سبز ۱.۲۹ متر مربع بود که در حال حاضر این مقدار به ۱۶ هزار و ۲۴۵ متر مربع مساحت و سرانه فضای سبز نیز به ۱.۹۲ متر مربع افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه شهر پره‌سر فقط یک پارک کودک با وسعت دو هزار و یکصد مترمربع دارد، افزود: از ابتدای دوره پنجم تاکنون به منظور زیباسازی فضای سبز شهری تعداد هشت هزار جعبه نشاء گل‌های فصلی همچون بنفشه، همیشه بهار، جعفری، ناز، آهار، گل کلم، تاج خروس و داوودی در سطح این شهر کاشته شده است.

شهردار پره سر یادآور شد: از ابتدای دوره پنجم تاکنون تعداد یک هزار و ۷۰۰ اصله درخت و درختچه در شهر پره سر غرس شده است که این گونه‌های گیاهی بومی شامل گلابی وحشی (خوج)، سیب، پرتغال، نارنج، گیلاس، ازگیل، شیشه شور، افرا، توری، کاج خمره‌ای، تویا، عنبر سائل، انجیری. مگنولیا سفید، بید مجنون، کاج طلایی، کنف، جونی پروس رونده، یاس آتشی و پالم است.

وی خاطرنشان کرد: درختان بومی کاشته شده در فضای سبز پره سر به عنوان نماد این شهر و تداعی کننده خاطرات گذشته برای شهروندان است و اکثر درختان اصلاح شده اند تا ریشه‌های آنها به موزائیک پیاده روها آسیبی وارد نکند.

شهردار پره‌سر اضافه کرد: شهرداری از سال ۱۳۹۶ تا سال ۱۳۹۹ برای اجرای فضای سبز بیش از شش میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال هزینه صرف کرده است

وی ادامه داد: آبیاری فضای سبز شهر پره‌سر به صورت سنتی با استفاده از تانکر آبپاش در دو شیفت صبح و بعدازظهر انجام می‌شود.

وی افزود: هرساله، هرس و فرم دهی درختان در سه نوبت انجام می‌شود. که شامل هرس شاخ و برگ، فرم دهی و شاخه‌های زائد و خشکیده است. سمپاشی فضای سبز شهری در صورت وجود آفات گیاهی معمولاً سه تا پنج نوبت انجام می‌شود.

شهابی خاطرنشان کرد: چهار کارگر شهرداری وظیفه کاشت، آبیاری، گلکاری، درختکاری و هرس و نگهبانی فضای سبز را بر عهده دارند و برای زیباسازی، حفظ و نگهداری فضای سبز شهری پره‌سر تلاش می‌کنند.

به گزارش ایمنا، پره‌سر با حدود هشت هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت از توابع شهرستان رضوانشهر در ۸۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

کد خبر 497506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.