توصیف وزیر میراث فرهنگی از شهر جهانی صنایع دستی

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که برای بهره برداری از برخی پروژه ها به استان فارس سفر کرده است، از ویژگی های این شهر می گوید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی اصغر مونسان در اینستاگرام خود نوشت:

" برای بهره برداری از طرح‌های وزارت متبوع در استان فارس، وارد شهر فرهنگ و ادب "شیراز" شدم. در این سفر تعدادی از پروژه‌ها را افتتاح و از برخی زیرساخت‌های گردشگری این استان نیز بازدید می‌کنم. استان فارس برای قرن‌ها تمدن‌های عظیمی چون هخامنشیان را در خود جای داده و ایرانیان از این استان کشورمان بر بخش‌های وسیعی از جهان حکمرانی کرده‌اند.

شهر شیراز نیز به میراث ادبی و تاریخی ایران شهره است و پرورش مفاخر و شعرایی چون سعدی و حافظ. وجود عالمان، فرهیختگان و مفاخر باعث شده تا شیراز به شهر ادب و فرهنگ نیز مشهور شود. تنوع آب و هوا و چشم اندازهای جغرافیایی در کنار تمدن‌های پیش از تاریخ، تاریخی و اسلامی با آثار شاخصی چون تخت جمشید و پاسارگاد، استان فارس را به مقصدی ملی و جهانی برای گردشگران تبدیل کرده است.

کوچ عشایر و آداب و سنن اقوام‌مختلف نیز بر این جذابیت‌ها افزوده و شهرت استان فارس و شیراز را عالم‌گیر کرده است. تنوع و جذابیت صنایع دستی این استان باعث شده تا شیراز به عنوان شهر جهانی صنایع دستی و شهر آباده به عنوان شهر جهانی منبت انتخاب شوند.

فارس، استان باغ‌های تاریخی و مشهور نیز هست. از باغ‌های دلگشا و جهان نما تا باغ‌های ارم و عفیف آباد و قصرالدشت، هر فردی را به یاد این بیت از حافظ می‌اندازد:

شیراز و آب رکنی و این باد خوش نسیم
عیبش مکن که خال رخ هفت کشور است"

توصیف وزیر میراث فرهنگی از شهر جهانی صنایع دستی

کد خبر 497483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.