تحقق شعار شفافیت مالی در شهرداری اصفهان

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان گفت: «شفافیت مالی» جز شعارهای این دوره مدیرت شهری اصفهان بود که در این راستا بیش از آنچه شعار دادیم، عمل کردیم.

مرتضی طهرانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شهرداری اصفهان برای تحقق شعار شفافیت مالی تمام صورت‌های مالی و تفریغ بودجه را منتشر می‌کند که افراد اهل فن می‌توانند این اسناد را مشاهده کرده و امور مالی شهرداری را رصد کنند.

وی با بیان اینکه شهرداری اکثر امور را از طریق برگزاری مناقصات انجام داده و متن مناقصه‌ها را در حداقل یک روزنامه محلی، یک روزنامه سراسری و یک سایت اینترنتی منتشر می‌کند همچنین تمام فروش‌ها را با مزایده عمومی انجام می‌دهد، تصریح کرد: برای تمام قراردادها و فروش زمین‌ها یا پروژه‌های مشارکتی، فراخوان انجام داده و از هیچ گونه ارتباط ویژه‌ای در این راستا استفاده نشده که پیمانکار، شرکت یا مشاوری از ارتباط خاصی برخوردار شود.

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان تاکید کرد: در حال حاضر حقوق مدیران شهری شفاف است؛ پرداخت‌های ویژه‌ای به مدیران نداریم و مدیران همان ارقام قانونی را دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در این دوره با تشکیل خزانه‌داری کل در شهرداری به نظم درآمدها و هزینه‌ها کمک کرده و این فرایند را ساماندهی کردیم، گفت: خزانه، استفاده بهینه از منابع درآمدی است که وقتی متمرکز باشد، پول‌های پراکنده مناطق و سازمان‌ها نیز در این خزانه متمرکز می‌شود و به امور اولویت‌دار تخصیص پیدا می‌کند تا پروژه‌ها معطلی مالی نداشته باشد.

طهرانی با اشاره به ایجاد صندوق ذخیره در شهرداری، گفت: با تشکیل صندوق ذخیره، شهرداری‌های مناطق و سازمان‌ها شش درصد از درآمدهای خود را در آن ذخیره می‌کنند تا از این منابع به شهرداری یا سازمانی که نیاز به هزینه‌کرد برای اجرای پروژه دارد وام کوتاه مدت و قرض‌الحسنه پرداخت شود.

وی ادامه داد: با ایجاد صندوق ذخیره توانستیم بسیاری از خریدها و تجهیزاتی که نیاز به وجه نقد داشت را بدون معطلی برای تأمین منابع مالی انجام دهیم، با این اقدام بسیاری از کالاهایی که تحت تأثیر افزایش قیمت‌ها قرار می‌گرفت، خریداری شده که این مهم منفعت زیادی برای شهرداری به همراه داشته است.

کد خبر 497434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.