سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ اولترا+ مشخصات و قیمت

قیمت گوشی موبایل یکی از مولفه‌های اصلی خرید آن است. بررسی مشخصات، مقایسه، شناسایی نقاط ضعف و قدرت، امکانات گوشی موبایل به شما کمک می‌کند تا خرید خوبی داشته باشید. گوشی موبایل سامسونگ گلکسی Note20 اولترا (Galaxy Note20 Ultra 5G) در این مطلب بررسی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، گوشی موبایل « SAMSUNG GALAXY NOTE20 ULTRA» پرچمدار جدید سری نوت شرکت سامسونگ است. گلکسی نوت ۲۰ اولترا با بهبودهایی قابل توجه‌ای نسبت به سری قبلی خود از راه رسیده است.

مشخصات گوشی سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ اولترا ( Samsung Galaxy Note20 Ultra‌)

صفحه نمایشی که از یک پنل ۶.۹ اینچی Dynamic AMOLED 2X با وضوح ۱۴۴۰ در ۳۲۰۰ پیکسل استفاده کرده است. این نمایشگر می‌تواند تصاویر را با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی نیز نمایش دهد (در وضوح 1080p) و همچنین به لطف استاندارد +HDR10 قادر به نمایش بازه رنگی وسیع‌تری است. دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی، باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی، زوم ۱۰۰ برابر، شارژ سریع ۴۵ وات، حافظه رم ۱۶ گیگابایتی بهره می‌برد و همچنین قلم اس‌پن با ۸۰ درصد تأخیر کمتر به آن اضافه شده اما برخی از این ویژگی‌ها مثل زوم ۱۰۰ برابر چندان کاربردی نیست و مشکلاتی از جمله فوکوس دوربین را دارا می‌باشد. گلکسی نوت ۲۰ اولترا توانسته گواهی IP68 را دریافت کند و که بدان معنا است که آن را تا عمق ۱.۵ متری و به مدت ۳۰ دقیقه در آب می‌تواند غرق شود

گلکسی نوت ۲۰ اولترا اولین گوشی هوشمند بازار می‌باشد که با گلس‌ویکتوس روانه بازار شد که می‌تواند سقوط از ارتفاع ۲ متری را به‌خوبی تحمل کند. جنس فریم دور گوشی نیز فولاد ضد زنگ است که علاوه بر حس مرغوبیت بیشتر، در طولانی مدت نیز مقاومت بهتری دارد.

دوربین سه‌گانه این گوشی به همراه سیستم فوکوس لیزری و فلاش LED در داخل ماژول بزرگ مستطیلی قرار گرفته است که دارای لنز اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی و لنز ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید هستند و دارای لنز جدید ۴۸ مگاپیکسلی تله فوتو، یک حسگر ۱۲ مگاپیکسلی تله فوتو پریسکوپی است.

سامسونگ گلکسی Note20 اولترا+ مشخصات و قیمت

گلکسی نوت ۲۰ اولترا دارای یک نمایشگر ۶٫۹ اینچی QHD پلاس با پشتیبانی از HDR10 پلاس، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی، نرخ ثبت لمس ۲۴۰ هرتزی و چگالی پیکسلی ۴۹۶ است. که نرخ نوسازی تصویر آن تنها در زمان قرار دادن گوشی بر روی حالت Full HD به بیشترین مقدار می‌رسد و در صورت استفاده از حداکثر میزان رزولوشن، همچنان با یک نمایشگر ۶۰ هرتز طرف خواهید بود. میزان روشنایی این نمایشگر بسیار بالا است و رفلکس آن خیلی پایین بوده تا کاربران بتوانند بدون هیچ مشکلی در زیر آفتاب سوزان تابستان از آن استفاده کنند.

گلکسی نوت ۲۰ اولترا از دوربین سه گانه واید ۱۰۸ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f1/8، یک دوربین اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی با f2/2 و یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی تله‌فوتوی پریسکوپی استفاده می‌کند. حسگر اصلی از نوع ISOCELL Bright HM1 بوده است و از لرزش‌گیر اپتیکال هم بهره می‌برد. این حسگر ۱۰۸ میلیون پیکسل ۰.۸ میکرومتری دارد و از لحاظ اندازه تقریباً سه برابر نسل قبلی خودش است. از دیگر ویژگی‌های سنسور، می‌توان به زوم ۳ برابری ۱۲ مگاپیکسلی بدون افت کیفیت، اشاره کرد. دوربین به کار رفته تله‌فوتو پریسکوپی با لرزش‌گیر اپتیکال به کاربر این قابلیت را می‌دهد که زوم ۵ برابری اپتیکال داشته باشید. که این قابلیت زوم به دو دسته کلی تقسیم می‌شود. در حالت Hybrid Optic Zoom کاربر اجازه دارد تا ۱۰ برابر بر روی سوژه زوم کند و در حالت Super Resolution Zoom می‌تواند به ۵۰ برابر زوم را افزایش دهد. از لحاظ فیلم برداری کاربر می‌تواند به صورت 8K و با نرخ ۲۴ فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند و همچنین می‌توانند فیلم‌برداری با کیفیت 4K و نرخ ۶۰ فریم را نیز انجام دهند.

گلکسی نوت ۲۰ اولترا دارای باتری ۴۵۰۰ میلی آمپری لیتیوم یونی مجهز است. که کاربر می‌تواند با یک استفاده معمولی تا یک روز و نیم با گوشی کار کند. گلکسی نوت ۲۰ اولترا ها هم همانند رقبای خود از قابلیت شارژ بی سیم برخورد دار است.

گلکسی نوت ۲۰ اولترا از اندروید ۱۰ و رابط کاربری One UI 2.5 استفاده می‌کند. در این نسخه انیمیشن‌های بسیار روان و واکنش بلادرنگ دستگاه به فرامین کاربر است. جابه‌جایی بین منوها و برنامه بسیار سریع انجام می‌شود و خبری از تأخیر در گلکسی نوت ۲۰ اولترا نیست. نسخه جدید OneUI از نظر ظاهری تغییر محسوسی نداشته و بهبودهایی جزئی در بعضی از نرم‌افزارهای پیش‌فرض را دارد. از جمله این بهبودها استایل پیش‌فرض جدید کیبورد، اضافه‌شدن پشتیبانی از ارتباط بی‌سیم برای نرم‌افزار سامسونگ Dex و همینطور هوشمندتر شدن بخش Wi-Fi به واسطه شناسایی و دسته‌بندی مودم‌های اطراف بر اساس سرعت، می‌توان اشاره کرد.

سامسونگ گلکسی Note20 اولترا+ مشخصات و قیمت

حسگر ایزوسل Bright HM1 دارای اندازه ۱/۱.۳۳ با ۱۰۸ میلیون پیکسل ۰.۸ میکرونی می‌باشد که برای اولین بار با استفاده از فناوری بسیار پیشرفته نوناسل (nonacell) تصاویر روشنی را در محیط‌های کم نور در اختیار کاربر می‌گذارد. نوناسل، نسخه پیشرفته‌تر تتراسل است که آرایه پیکسلی ۳×۳ را دارا می‌باشد. سنسور جدید HM1 با استفاده از آرایه نوناسل در ترکیب پیکسل‌های ۰.۸ میکرونی، می‌تواند تصاویر ۱۲ مگاپیکسلی با پیکسل‌های بسیار بزرگ ۲.۴ میکرون برای کاربران به ثبت برساند که قدرت جذب نور این پیکسل‌ها، تا دو برابر بیشتر از حالت تتراسل است.

دوربین فوق عریض، از سنسور جدید ۱۲ مگاپیگسلی سامسونگ S5K2LA استفاده می‌کند که گشودگی دهانه دیافراگم لنز آن F/2.2 بوده و این دوربین زاویه دید ۱۲۳ درجه‌ای را در اختیار کاربر گذاشته است. سنسور جدید ۱۲ مگاپیکسلی دارای پیکسل‌های بزرگ‌تر ۱.۴ میکرونی می‌باشد. این در حالی است که اندازه پیکسل‌های سنسور قبلی ۱.۰ میکرون بوده است.

قلم S Pen گلکسی نوت ۲۰ اولترا

مهم‌ترین تغییر ایجاد شده در نسخه جدید اس‌پن مربوط به کاهش ۸۰ درصدی تأخیر آن می‌باشد. نوت ۲۰ اولترا به وسیله هوش مصنوعی مسیر پیش روی قلم را پیش‌بینی می‌کند و این موضوع در کنار نمایشگر ۱۲۰ هرتزی باعث شده تا تأخیر قلم از ۴۲ میلی ثانیه به تنها ۸ میلی‌ثانیه برسد که تجربه‌ای نزدیک به نوشتن روی کاغذ را در اختیار کاربران بگذارد.

در بخش نرم‌افزاری با قلم اس پن می‌توان روی فایل‌های PDF نوت نوشت و یا به طور برعکس می‌توان از نوت‌ها، خروجی PDF یا پاورپوینت استخراج کرد. قابلیت تشخیص دست‌خط نیز دقت بالاتری نسبت به گذشته پیدا کرده است .

مزایا سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ اولترا ( Samsung Galaxy Note20 Ultra)

  • بهترین نمایشگر دنیای موبایل (نسخه‌ی اولترا)
  • تجربه‌ی کاربری کم‌نظیر به‌مدد نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی نمایشگر (نسخه‌ی اولترا)
  • عملکرد بسیار خوب مجموعه‌ی دوربین پشتی هر دو گوشی در طول روز و شب
  • بزرگ‌نمایی با افت اندک جزئیات تا سقف ۱۰ برابر (نسخه‌ی اولترا)
  • فیلم‌برداری 4K با هر سه دوربین پشتی
  • تجربه‌ی قلم اس‌پن نزدیک به قلم واقعی به‌لطف تأخیر ۹ میلی‌ثانیه‌ای (نسخه‌ی اولترا)
  • سه سال پشتیبانی نرم‌افزاری

معایب سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ اولترا ( Samsung Galaxy Note20 Ultra)

  • برآمدگی دوربین
  • ارگونومی نامناسب گوشی براثر وزن زیاد، ابعاد غول‌پیکر و لبه‌های تخت و تیز (نسخه‌ی اولترا)
  • افت چشم‌گیر عملکرد تحت بارهای پردازشی مداوم و اختلاف چشم‌گیر عملکرد با نسخه‌ی اسنپ دراگون
  • قیمت بسیار زیاد
  • بدنه‌ی پلاستیکی (نسخه‌ی عادی)

سامسونگ گلکسی Note20 اولترا+ مشخصات و قیمت

قیمت سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ اولترا ( Samsung Galaxy Note20 Ultra)

  • با توجه به نتایج بررسی‌ها، در زمان انتشار این مطلب قیمت سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ الترا ( Samsung Galaxy Note20 Ultra) با حافظه ۲۵۶ گیگابایت و پشتیبانی از اینترنت 5G و به دلیل تنوع شرکت‌های گارانتی دهنده، تنوع رنگ و پارت‌نامبرهای متفاوت در حدود ۲۷ میلیون و ۲۹۰ هزار تومان تا ۲۸ میلیون تومان را در بازار به خود اختصاص داده است.
  • با توجه به نتایج بررسی‌ها، در زمان انتشار این مطلب قیمت سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ الترا ( Samsung Galaxy Note20 Ultra) با حافظه ۲۵۶ گیگابایت و به دلیل تنوع شرکت‌های گارانتی دهنده، تنوع رنگ و پارت‌نامبرهای متفاوت در حدود ۲۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۲۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان را در بازار به خود اختصاص داده است.

آیا سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ اولترا ( Samsung Galaxy Note20 Ultra) بخریم؟

سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ اولترا ( Samsung Galaxy Note20 Ultra)در اکثر زمینه‌ها عملکرد بسیار خوبی دارد، اما موارد زیادی را باید پیش از اقدام به خرید این محصول در نظر گرفت. با قیمت شروع کنید، سپس ببینید آیا با در دست گرفتن آن مشکلی وجود دارد یا خیر؟ بررسی کنید آیا اندازه صفحه نمایش و قدرت باتری آنچه می‌خواهید هست یا خیر؟

سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ اولترا ( Samsung Galaxy Note20 Ultra) نمایشگری بی‌نظیر، دوربین‌هایی عالی و عملکردی سریع و پایدار دارد و به‌راحتی یکی از بهترین گوشی‌های ۲۰۲۱ محسوب می‌شود البته باتری آن به گفته کاربران عملکرد ضعیفی داشته است.

کد خبر 497413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.