بهترین موزه جهان در سال ۲۰۲۱ میلادی کدام است؟

موزه لوور پاریس، بهترین و بزرگ‌ترین موزه جهان است که به دلیل مجموعه آثار شگفت‌انگیز خود توجه بازدید کنندگان زیادی را جلب کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، از نظر بسیاری از کارشناسان، موزه لوور پاریس بهترین موزه هنر در جهان است که در مجموع ۳۸ هزار اثر هنری را شامل می‌شود. بعضی از برجسته‌ترین شاهکارهای این موزه بر روی دیوارهای آن به نمایش گذاشته شده است که از جمله آنها می‌توان به معروف‌ترین نقاشی جهان، مونالیزا اثر لئوناردو داوینچی، اشاره کرد.

تعداد بازدیدکنندگان موزه لوور پاریس

موزه لوور به دلیل مجموعه آثار شگفت‌انگیز خود توجه بازدید کنندگان زیادی را جلب کرده است و یکی از پر بازدیدترین جاذبه‌های پاریس محسوب می‌شود. این موزه هر سال حدود ۱۰ میلیون بازدید کننده دارد. موضوع قابل توجه این که قدمت بعضی از آثار این موزه به حدود ۱۱ هزار سال پیش بازمی‌گردد. روزانه حدود ۱۵ هزار نفر از موزه لوور بازدید می‌کنند که ۷۰ درصد آنها گردشگر هستند.

بهترین موزه جهان در سال ۲۰۲۱ میلادی کدام است؟

معماری موزه لوور پاریس

ساختمان موزه لوور پاریس یک قلعه متعلق به سال ۱۱۹۰ میلادی بود که در قرن شانزدهم آن را به یک کاخ سلطنتی تبدیل کردند. چهار سال پس از انقلاب فرانسه و در سال ۱۷۹۳ کاخ لوور به موزه تبدیل شد و امکان بازدید از آن برای عموم افراد آزاد شد. این موزه ابتدا تنها ۵۳۷ نقاشی را به نمایش گذاشت.

مشخصات تابلوی مونالیزا، اثر لئوناردو داوینچی

این تابلو بزرگ نیست و تنها ۵۳ سانتی‌متر در ۷۷ سانتی‌متر یا اندکی بزرگ‌تر از یک کاغذ A2 است. یکی از کارمندان موزه در سال ۱۹۱۱ آن را دزدید و مونالیزا برای دو سال از دیده‌ها پنهان ماند. سپس دزد تابلو که اصالتی ایتالیایی داشت پیدا شد. اکنون این اثر گرانبها توسط شیشه ضدگلوله محافظت می‌شود.

هویت مونالیزا هنوز هم نامعلوم است و هیچ کس به درستی راز آن و این که چرا او به این شیوه لبخند می‌زند را نمی‌داند. بسیاری از افراد معتقد هستند او همسر فرانچِسکو دِل جُکُندو است. برخی دیگر باور دارند که مونالیزا نوعی خود نگاره از داوینچی است.

هرم شیشه‌ای موزه لوور

هرم شیشه‌ای موزه لوور در سال ۱۹۸۹ و تنها از شیشه و فلز ساخته شده است. ارتفاع آن ۲۱ متر بوده و اکنون یکی از معروف‌ترین نمادهای شهر پاریس محسوب می‌شود. معمار این هرم، اولین معمار غیر فرانسوی بود که روی موزه لوور کار کرد. بسیاری از افراد نمی‌دانند که این هرم شیشه‌ای یکی از چهار هرمی است که در موزه وجود دارد. سه هرم کوچک‌تر نیز حیاط ناپلئون را احاطه کرده‌اند.

بهترین موزه جهان در سال ۲۰۲۱ میلادی کدام است؟

گالری‌های موزه لوور

حدود هفت هزار و ۵۰۰ نقاشی در گالری‌های موزه لوور و در مساحتی بیش از ۶ هکتار به نمایش گذاشته شده است که ۶۶ درصد از این نقاشی‌ها آثار هنرمندان فرانسوی است. این گالری‌ها به هشت بخش شامل آثار کهن مصر، آثار کهن شرق نزدیک، آثار یونان، روم و تمدن اِتروسکی، هنر اسلامی، مجسمه‌ها، هنر تزئینی، نقاشی، چاپ دستی و طراحی تقسیم می‌شود.

یکی از معروف‌ترین نقاشی‌های موزه لوور تابلوی آزادی هدایتگر مردم اثر اوژن دولاکروا است که جشن پس از انقلاب سال ۱۸۳۰ را نشان می‌دهد. دلاکروا چهره خود را نیز در این اثر کشیده است.

دو موزه لوور در جهان

جالب است بدانید که در جهان دو موزه لوور وجود دارد که موزه نخست در شهر پاریس و موزه دوم در ابوظبی امارات قرار دارد. موزه لوور ابوظبی از سال ۲۰۱۷ کار خود را آغاز کرده است و با موزه لوور پاریس همکاری نزدیک دارد.

کد خبر 497363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.