مدیریت هوشمند حوادث در سازمان آتش نشانی اصفهان

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با تأکید بر اینکه با بهره برداری از تجهیزات و خودروهای سبک و سنگین سازمان آتش نشانی درصد ایمنی شهر امروز افزایش یافته است، گفت: به زودی تجهیزات دیگری به امکانات آتش نشانی اصفهان اضافه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آتشپاد محسن گلابی امروز _یکشنبه نهم خرداد ماه ۱۴۰۰_ در آئین بهره برداری از تجهیزات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان و افتتاح مرکز فرماندهی و اتاق فرمان کشور با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای واقعه ۱۵ خرداد و سایر شهدای جنگ تحمیلی و خاطره «شهید اکبری» آتش نشان اصفهانی که سال گذشته به شهادت رسید، اظهار کرد: در سال‌های اخیر اقدامات مهمی در سازمان آتش نشانی اصفهان به همت کارکنان این سازمان انجام شده تا سطح ایمنی شهر و فرهنگ ایمنی افزایش یابد.

وی با اشاره به انجام ۳۰ هزار و ۵۰۵ عملیات امداد و نجات و اطفای حریق از سال ۹۷ تاکنون گفت: در این بازه زمانی امداد رسانی به خارج از محدوده شهر با دستور شهردار اصفهان که تأکید بر حفظ جان مردم دارد، انجام شده است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: نجات جان بیش از ۱۳ هزار شهروند در حریق و حوادث، کاهش ۹ درصدی آمار حریق از چهار هزار و ۸۳۴ مورد در سال ۹۶ به چهار هزار و ۴۱۶ مورد در سال جاری، کاهش متوسط زمان رسیدن نیروهای آتش نشان از چهار دقیقه و ۲۴ ثانیه در سال ۹۶ به سه دقیقه و ۴۹ ثانیه در سال جاری کاهش آمار فوت شدگان و افزایش ۴۳ درصدی آمار خدمات ایمنی و دریافت لوح تندیس سه ستاره در دومین جشنواره تعالی سازمانی بخشی از خدمات این سازمان بوده است.

گلابی با بیان اینکه میزان رفاهیات کارکنان از دو و نیم میلیون تومان به ۱۵ میلیون تومان افزایش یافته است، گفت: انتقال ۸۶ نفر از نیروهای اتوبوسرانی به آتش نشانی، جذب بیش از ۲۰۰ نیروی عملیاتی و بازنشستگی ۱۴۶ نفر در قالب مشاغل سخت و زیان‌آور، همچنین صدور ۲۲ هزار اصلاحیه و حکم جدید از دیگر مواردی است که در کارنامه فعالیت سازمان آتش نشانی اصفهان وجود دارد.

وی با بیان اینکه به‌روزترین مرکز فرماندهی و اتاق فرمان کشور امروز افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفته است، افزود: مدیریت هوشمند حوادث با استفاده از فناوری‌ها و تجهیزات جدید در سازمان آتش نشانی اصفهان رقم خورده و امکان فرماندهی حوادث در شهر با استفاده از به‌روزترین و با کیفیت ترین تجهیزات فراهم شده است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اشاره به بهره برداری از ایستگاه شماره ۲۵ آتش نشانی در محله اطشاران اظهار کرد: یک ایستگاه آتش نشانی در محدوده منطقه یک شهرداری اصفهان در حال احداث است که تاکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه یک ایستگاه آتش نشانی در محدوده منطقه هشت شهرداری با مساحت یک هزار و ۴۶۳ و با زیربنای یک هزار و ۵۰ متر در حال احداث است، افزود: ایستگاه دیگری در محدوده منطقه ۱۴ (خیابان آیت الله غفاری) با زیربنای یک هزار و ۴۴۸ متر در حال احداث است و در آینده نزدیک مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

آتشپاد گلابی با اشاره به انجام پنج پروژه تملک زمین برای احداث ایستگاه آتش نشانی خاطرنشان کرد: در آینده یک ایستگاه آتش نشانی در میدان حج (محدوده منطقه هفت شهرداری اصفهان) احداث خواهد شد.

وی از احداث یک ایستگاه آتش نشانی در محدوده میدان مرکزی میوه و تره بار خبر داد و گفت: ایستگاه دیگری در ناژوان احداث خواهد شد که تملک زمین آن انجام شده است همچنین تخصیص بودجه برای تملک زمین جهت احداث ایستگاه در خیابان نبوی منش انجام شده است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر ۱۷ پروژه عمرانی در آتش نشانی اصفهان در حال انجام است در حالی که در برخی شهرستان‌ها مجموع کل پروژه‌ها به عدد ۱۷ نمی‌رسد اظهار کرد: خرید ۱۱ دستگاه خودروی تویوتای ۲۰۲۰ هایلوکس می‌تواند صرفه‌جویی در زمان، کیفیت و خدمت رسانی را به همراه داشته باشد.

وی ادامه داد: هشت دستگاه خودروی اسکانیا با قیمت ۹۰۰ میلیون تومان خریداری شده که در حال حاضر قیمت آنها بین شش تا هشت میلیارد تومان است.

آتشپاد گلابی با بیان اینکه یک دستگاه اتوبوس برای ستاد فرماندهی سیار خریداری شده که فراخوان مناقصه تجهیزات آن به زودی اعلام می‌شود، افزود: خودروی نور رسان، خودروی آموزش و توربوفن از دیگر تجهیزات خریداری شده است و در مرحله بعد ایستگاه‌ها و مجموعه انبارهای سازمان افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه به زودی تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی که آزمون آنها برگزار شده، انجام خواهد شد، اظهار امیدواری کرد: احکام این کارکنان به زودی ارائه و در راستای یکسان سازی حقوق‌ها نیز اقدامات لازم انجام شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با تأکید بر اینکه با بهره برداری از تجهیزات و خودروهای سبک و سنگین سازمان آتش نشانی درصد ایمنی شهر امروز افزایش یافته است، گفت: به زودی تجهیزات دیگری به امکانات آتش نشانی اصفهان اضافه خواهد شد.

کد خبر 497324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.