برای تعادل بازار بورس فرصت لازم است

یک کارشناس اقتصادی گفت: ۹ ماه است که بازار بورس در شرایط منفی قرار گرفته است چگونه یک دولت قادر به ترمیم آن در طول ۳ روز باشد.

محمدرضا شهنام پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شرایط بازار بورس را عرضه و تقاضا تعیین می‌کند و به همین دلیل از زمان مشخص شدن کاندیدهای انتخاباتی، ورق بورس هم چرخید و شرایطش رو به بهبود رفته است.

وی افزود: در کل بازار بورس مشکل خاصی ندارد و یکسری سیاست‌های اشتباه آن را به شرایط نامتعادل رسانید وگرنه شفاف‌ترین بخش، نسبت به دیگر بازارها است. این‌چنین که در مقایسه با بازارهایی مانند طلا و ارز قابل‌اعتمادتر است فقط سرمایه‌گذارانش باید صبور باشند.

این کارشناس خاطرنشان کرد: اما اینکه ادعا می‌شود در طی چند روز شرایط آن عادی شود چندان منطقی نیست و از همان شعارهای انتخاباتی است که تا عمل فاصله بسیار دارد؛ زیرا ۹ ماه است که بازار بورس در شرایط منفی قرار گرفته است. حال چگونه یک دولت قادر به ترمیم آن در طول سه روز باشد.

شهنام پور توضیح داد: دامنه نوسان بورس ۵ درصد است؛ حال با محاسبه‌ای اگر مشخص کنیم چه میزان نسبت به سال گذشته ریزش داشته همین مدت زمان هم باید بگذرد که شرایط بازار مانند قبل شود.

وی در رابطه با چشم انداز بازار بورس گفت: بازار سرمایه مانند کبوتری است که هر جا احساس امنیت داشته باشد همان‌جا می‌نشیند و بورس هم‌اکنون تشنه و منتظر فرصتی است که شرایط خود را بهبود بخشد.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: اما افرادی هم که قصد ورود به این بازار را دارند، لازم است آگاه باشند؛ همان‌طور که بورس در زمان رونق با سوددهی خوبی همراه است در زمان رکود هم، ضرر سختی را وارد می‌کند. بنابراین، سرمایه‌گذار باید در زمان‌های منفی با آگاهی کامل از شرایط بازار بورس، برای بهبود وضعیت، صبوری کند.

کد خبر 497314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.