ردصلاحیت اعضای شورا بدون اثبات عمل خلاف قانون، توهین به مردم است

رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: منع نامزدی در انتخابات برای برخی از نامزدهای انتخابات که هم اکنون به عنوان نماینده مردم در شوراها به انجام رسالت خود مشغولند به منزله توهین به مردمی است که به این افراد اعتماد و به آنان رأی داده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فریده روشن امروز (یکشنبه) در یکصد و هفتاد و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، با اشاره به در پیش بودن انتخابات ۱۴۰۰ اظهار کرد: انتظار می‌رود که بتوانیم حضور حداکثری مردم و مشارکت آنان را شاهد باشیم زیرا فلسفه برگزاری انتخابات به رسمیت شناختن حق مردم بر تعیین سرنوشت خود بوده و بر مبنای دموکراسی و حکومت مردمی و بر اساس آنچه در قانون اساسی آمده است، حق همه مردم است که بتوانند در انتخابات به صورت فعال شرکت کرده و نمایندگان خود را برای امور کشور و شهرها تعیین کنند.

وی افزود: ایجاد محدودیت بر انتخاب مردم نقض قانون اساسی، محو کردن مردمی بودن حکومت و نادیده گرفتن مبنا و فلسفه وجودی انتخابات است و با این رویه نه تنها قانون اساسی اجرا نشده بلکه هزینه‌ای نیز بر جامعه تحمیل شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه میزان مشارکت مردم در انتخابات گویای مقدار به رسمیت شناختن سیستم انتخابات در کشور است، تصریح کرد: منع نامزدی در انتخابات برای برخی از نامزدهای انتخابات که هم اکنون به عنوان نماینده مردم در شوراها به انجام رسالت خود مشغولند به منزله توهین به مردمی است که به این افراد اعتماد کرده و به آن‌ها رأی داده‌اند زیرا آن‌ها با رأی مردم انتخاب شده و عمل خلاف قانون هم نداشتند که بر اساس مجرم بودن از نامزدی منع شوند.

وی با بیان اینکه ردصلاحیت‌ها پایمال کردن حق و حقوق افرادی است که برای تحقق مردم سالاری دینی تلاش کرده‌اند، تاکید کرد: فراموش نکنیم که طبق فرمایش بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران "میزان رأی ملت است" بنابراین وظیفه مسئولین است که این شعار را عملیاتی کرده و به آن پایبند باشند.

جلوگیری از هدر رفت آب به شعار محدود شده است

روشن در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: چندین سال است که مشکل بحران آب در بسیاری از نقاط کشور و به ویژه کلانشهر اصفهان گوشزد شده و هر ساله این بحران جدی‌تر از گذشته می‌شود.

وی افزود: اگرچه قسمت عمده‌ای از این بحران به خشکی زاینده رود برمی‌گردد و مسئولان شهری و کشوری باید به طور جدی حل این موضوع را دنبال کنند اما معضل دیگر در این خصوص هدر رفت آب است که در کشورهای توسعه یافته حتی بدون وجود بحران آب در آن، مورد توجه بوده و راهکارهای مختلفی برای آن اندیشیده شده است اما در کشور ما این موضوع صرفاً به شعار و توصیه ختم شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: هدر رفت آب را می‌توان در مصارف شهری و خانگی، کشاورزی و صنایع و مشاغل مختلف دید و برای پیشگیری و فرهنگ‌سازی در این زمینه ضرورت دارد همه دستگاه‌ها و همه مردم عزمی یکسو داشته باشند.

وی پیشنهاد داد: کارگروهی به موازات کارگروه آب برای یافتن راهکارهای جلوگیری از هدر رفت آب همسو با حل بحران زاینده رود تشکیل شود و از وزارت جهاد کشاورزی، پژوهشگران، شرکت‌های دانش بنیان و بهداشت و درمان و سایر دستگاه‌های دخیل در فرهنگ‌سازی و تخصیص تسهیلات و تولید تجهیزات و پرکردن خلأها برای حضور در آن کارگروه دعوت شود.

حبس ۱۰۰ نفر در آسانسور در روزهای ابتدای قطعی برق

روشن با اشاره به گزارش آتش نشانی از وجود بیش از ۱۰۰ مورد حبس در آسانسور در روزهای ابتدایی قطع برق، خاطرنشان کرد: فارغ از خطراتی که قطع برق دارد، باید شرایط شهروندانی که به دلیل کهولت سن یا شرایط جسمی توانایی استفاده از راه پله را نداشته و در این موارد با مشکلات جدی مواجه هستند، مورد توجه باشد.

وی تاکید کرد: لازم است اداره برق برای شرایط بیمارانی که در منزل نیاز مداوم به دستگاه اکسیژن دارند و ممکن است قطعی برق خطر جانی برای آن‌ها داشته باشد، تدابیری بیندیشد.

ورزش‌های تخصصی برای سالمندان گسترش یابد

رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به ششم خردادماه، روز سلامت و تناسب اندام سالمندان، افزود: در جامعه ما، جمعیت رو به سالمندی بوده و سلامتی سرمایه ارزشمندی برای فرد و جامعه است و روش‌های حفظ سلامتی اعم از تغذیه و ورزش سالمندان باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به لزوم گسترش ورزش‌های تخصصی در محلات و پاتوق‌های سالمندی توسط شهرداری اصفهان، گفت: گسترش ورزش‌های تخصصی برای سنین سالمندی در تمام محلات و فرهنگ‌سازی در این زمینه از اقدامات ارزشمندی است که می‌تواند باعث افزایش نشاط و سلامت این قشر شده و از هزینه‌هایی که بیماری سالمندان بر جامعه تحمیل می‌کند جلوگیری کند.

کد خبر 497313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.