تجهیزات آتش‌نشانی، اصفهان را تاب آور می‌کند/ شعار عدالت طلبی با قضاوت ناعادلانه ممکن نیست

شهردار اصفهان گفت: ایمن سازی شهر می‌تواند زندگی توأم با آرامش را برای مردم مهیا کند؛ اصفهان زنده است و زندگی در آن جریان دارد و شهری که زندگی در آن جریان دارد باید تاب آوری آن افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی امروز _یکشنبه نهم خرداد ماه ۱۴۰۰_ در آئین بهره برداری از تجهیزات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان و افتتاح مرکز فرماندهی آتش نشانی و اتاق فرمان کشور اظهار کرد: امروز اتفاقات مهمی در تاریخ شهرداری اصفهان در حوزه آتش نشانی رقم خورد.

وی افزود: توسعه پایدار اصول مسلم و شاخصه‌های متفاوتی دارد و تاب آوری از مهمترین اصول آن است چرا که ایمن سازی شهر می‌تواند زندگی توأم با آرامش را برای مردم مهیا کند؛ اصفهان زنده است و زندگی در آن جریان دارد؛ شهری که زندگی در آن جریان دارد باید با افتخار تداوم پیدا کند و تاب آوری آن افزایش یابد.

شهردار اصفهان ادامه داد: شاید برخی تصور کنند که تاب آوری فقط در حوزه کالبد است هر چند تاب آوری کالبدی نیز وجود دارد و هر روز باید تقویت شود، اما تاب آوری فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و ایمنی برای تامین آسایش مردم بسیار حائز اهمیت است.

نوروزی با تأکید بر این که در ابتدای فعالیت این دوره مدیریت شهری اعلام کردیم که می‌خواهیم شهر را ارزان اداره کنیم و این هدف تحقق یافته است، گفت: یکی از مشخصه‌های اداره ارزان شهر این است که ایمنی آن را افزایش دهیم؛ اگر امروز سازمان آتش نشانی اصفهان بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه کرده است تا هنگام وقوع حادثه زودتر بر آن فرود آید و غلبه پیدا کند و اگر می‌بینید امروز مردم در کارخانه‌ها، مزارع، دشت‌ها و سراسر ایران به هنگام زلزله و وقوع حادثه اطمینان دارند مجموعه بزرگی به نام آتش نشانی با مردان غیور و دلاور آماده هستند همچون عقاب در آسمان ایران پرواز کرده و بر آن حادثه فرود آیند، افتخار بزرگی است؛ همین اقدامات تبعات حوادث را کم و جان مردم را در امان نگه می‌دارد و فرد حادثه دیده کمتر آسیب می‌بیند.

اختصاص ۴ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برای کاهش آلایندگی‌ها

وی با تأکید بر این که حق مردم باید ادا شود، گفت: کسانی که می‌گویند حق مردم این نیست که شهر آلوده باشد باید بدانند در بودجه امسال چهار هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار در راستای کاهش آلایندگی‌ها و تقویت زیرساخت‌های شهر هزینه می‌شود و امروز ۲۰۰ میلیارد تومان برای تامین تجهیزات و خرید مجهزترین وسایل نقلیه آتش نشانی و استقرار مقر فرماندهی مجهز آن، هزینه شده است.

شهردار اصفهان تصریح کرد: ۲۴ ایستگاه آتش نشانی در خدمت مردم بوده است که در این دوره مدیریت شهری ایستگاه آتش نشانی اطشاران به تعداد ایستگاه‌های شهر اضافه شده و سه ایستگاه در مناطق یک، هشت و ۱۴ شهرداری به زودی افتتاح خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک کلنگ احداث یک ایستگاه آتش نشانی در منطقه هفت و ایستگاه دیگر در ناژوان بر زمین زده خواهد شد، این اقدامات به معنای توجه به تامین امنیت مردم و حفظ جان و مال آنها و پاسداری از تمامیت یک شهر است و این که همه بدانند برای وجود تک تک شهروندان ارزش قائل شده‌ایم.

نوروزی با اشاره به بعضی از بی انصافی‌ها در بیان اظهار نظرها گفت: مگر می‌توان برای رسیدن به پیروزی حرف‌های غلط زد؟، صدا و سیما نباید خبرهای کذب پخش کند و مجریان رادیو هم نباید مبلغ نیات گروهی خاص شوند چرا که این رفتارها با اصول شهرداری که برای اداره یک شهر با حکمرانی خوب اقدام کرده، همخوانی ندارد.

وی با تأکید بر این که میزان قضاوت مردم است اما باید در عملکردمان حقوق تمام شهروندان را بدون تبعیض مورد توجه قرار دهیم، تصریح کرد: «برابری» اصل مسلم برای اجرای عدالت است؛ مگر می‌توان ناعادلانه قضاوت کرد و شعار عدالت طلبی داد.

شهردار اصفهان ادامه داد: اگر امروز هر خبرگزاری از این اقدام مهم شهرداری که در طول تاریخ مدیریت شهری یگانه است، سخن نگوید دور از انصاف عمل کرده است؛ مردانی که شب و روز برای تامین آسایش شهروندان از تمام هستی خود گذشته و ایثارگرانه هر لحظه در خدمت تأمین ایمنی شهر هستند تا همه شهروندان راحت زندگی کنند، باید قدرشناسی شوند چرا که آنها همچون سربازان مسلح در صحنه نبرد در حال جنگ با ناامنی هستند و سهم بزرگی در تأمین آسایش همه مردم دارند، بنابراین باید به خوبی دیده شوند و حقوق آنها به درستی تأمین شود.

نوروزی با بیان این که نزدیک به ۲۰۰ نفر از طریق آزمون و دریافت مجوز در سازمان آتش نشانی استخدام شده‌اند در حالی که مسائل استخدامی آنها می‌توانست زودتر حل شود، تا این جمعیت به خیل عظیم آتش نشانان بپیوندند تأکید کرد: بی شک برای اجرای این اقدام مهم تدبیر لازم بود که خوشبختانه رقم خورد.

وی با بیان این که پرداخت حقوق و مزایای آتش نشانان باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: نمی‌توان از کسی که دغدغه حقوق دارد انتظار اطفای حریق و نجات جان شهروندان را داشت.

حق شهر باید ادا شود

شهردار اصفهان ادامه داد: ۵۰ دستگاه خودروی سبک و سنگین آتش نشانی برای افزایش ایمنی شهر خریداری شده است تا «حق شهر» ادا شود؛ حق شهر یعنی مردم با آرامش زندگی کنند و از دغدغه‌های آنها کاسته شود.

وی با تقدیر از هیئت مدیره سازمان آتش نشانی اصفهان و کارکنان آن همچنین اعضای شورای اسلامی شهر که پیشنهادات و لوایح شهرداری را به اتفاق آرا تصویب کردند و تمام افرادی که با شهرداری همراهی کردند تا امروز برای شهر افتخارات بزرگی به دست آید، گفت: در حال حاضر ۲۰۰ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات و امکانات آتش نشانی اصفهان هزینه شده که در آینده این رقم به ۵۰۰ میلیارد تومان می‌رسد.

نوروزی تأکید کرد: نباید برای معرفی خودمان، دیگران را تخریب کنیم. بلکه باید رعایت انصاف را در ارزیابی‌ها مورد توجه قرار دهیم.

وی با بیان این که ریل گذاری‌های صورت گرفته باید تداوم پیدا کند، گفت: سیاست گذاری‌های درست و برنامه راهبردی اصفهان ۱۴۰۵ باید در خدمت مردم قرار گیرد؛ البته این برنامه تصویب شده و چراغ راه هدایت برای اداره شهر است.

شهردار اصفهان با ابراز خرسندی از این که تمام بخش‌های شهرداری مشمول تحول شده است، گفت: اتفاقات مهم گام به گام مسیر ارتقای سطح رفاه عمومی را طی می‌کند.

کد خبر 497310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.