ایجاد ۵ پارک فناوری جدید در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان

رئیس پارک علم و فناوری شیخ بهایی اصفهان گفت: پارک‌های تخصصی به عنوان خوشه‌ای صنعتی به شبکه سازی بین شرکت‌های فناور فعال داخل و خارج شهرک و حمایت از آن‌ها با هدف هم افزایی در اجرای طرح‌های فناورانه و نوآورانه و گسترش فعالیت‌های اقتصادی و تجاری آن‌ها می‌پردازد.

به گزارش ایمنا، حمید مهدوی اظهار کرد: این پارک‌ها در زمینه‌های " فناوری اطلاعات و ارتباطات"، " نفت، گاز و انرژی"، " فولاد و صنایع فلزی"، "کشاورزی و محیط زیست" و "سلامت" در طول یک سال گذشته تاکنون ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه پارک‌های تخصصی در زیر مجموعه پارک‌های علم و فناوری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان قرار می‌گیرد، ادامه داد: برای هر یک از پارک‌های مذکور، شورای اجرایی متشکل از مدیران شرکت‌های فناور فعال در داخل و خارج شهرک تشکیل شده و مقرر است با شبکه‌سازی بین آنها ظرفیت این واحدهای دانش بنیان در هر حوزه تخصصی تجمیع شود.

مهدوی با اشاره به ظرفیت‌های اصفهان در زمینه‌های مختلف صنعتی، فناوری و نیروی انسانی، تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود، شکل گیری پنج پارک تخصصی از سال گذشته در دستور کار شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه اصفهان بیشترین تعداد پارک‌های تخصصی را در بین سایر پارک‌های علم و فناوری کشور دارد، اضافه کرد: شرکت‌های فعال در هر یک از این پارک‌ها به‌تدریج در فضایی تجمیعی در پارک‌های علم و فناوری شیخ بهایی و ابوریحان اصفهان مستقر می‌شود.

مهدوی با تاکید بر اینکه هر یک از پارک‌های تخصصی ایجاد شده با طیف گسترده‌ای از بخش‌های مرتبط مواجه است، گفت: در پارک تخصصی کشاورزی تا کنون کارگروه‌های دام، نهاده‌های کشاورزی و محیط زیست تشکیل شده و در پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات، فناوری‌های جدید مانند تحول دیجیتال، اینترنت اشیا، نسل پنجم ارتباطات سیار و هوشمندسازی پیگیری می‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری شیخ بهایی اصفهان ادامه داد: پارک‌های تخصصی به عنوان خوشه‌ای صنعتی به شبکه سازی بین شرکت‌های فناور فعال داخل و خارج شهرک و حمایت از آن‌ها با هدف هم افزایی در اجرای طرح‌های فناورانه و نوآورانه و گسترش فعالیت‌های اقتصادی و تجاری آن‌ها می‌پردازد.

وی یکی دیگر از اهداف ایجاد پارک‌های تخصصی را جذب شرکت‌های فناور جدید و رشد آن‌ها اعلام و اضافه کرد: عضویت در این پارک‌ها به دو صورت مستقر و غیر مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کد خبر 497304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.