احداث پناهگاه های جدید سگ‌های بی‌صاحب در تبریز

قائم مقام شهردار تبریز از شناسایی و احداث محل نگهداری سگ های بلاصاحب در زمینی به وسعت پنج هکتار خبر داد.

به گزارش  ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری تبریز، رسول موسایی در صحن علنی شورای اسلامی شهر تبریز در زمینه برنامه زنده گیری سگ‌های بلا صاحب اظهار کرد: شهرداری تبریز محدوده‌ای پنج هکتاری برای نگهداری سگ‌های بلا صاحب در نظر گرفته است؛ این محل قرار است ظرف ۱۵ روز آینده توسط شهرداری منطقه یک تبریز حصارکشی و امکان بهره برداری از آن فراهم شود.

وی با بیان اینکه سگ‌ها پس از زنده گیری با داروی بیهوشی در این محل رهاسازی می‌شوند و برنامه عقیم سازی نیز زیر نظر دامپزشک اتفاق می‌افتد، ادامه داد: هم اکنون نیز شهروندان می‌توانند از محل جدید نگهداری سگ‌های بلا صاحب بازدید کنند. تشکل‌های مردم نهاد و شهروندانی که دوستدار حیوانات‌اند، می‌توانند مجموعه مدیریت شهری را در نگهداری سگ‌های بلا صاحب یاری کنند.

قائم مقام شهردار تبریز اضافه کرد: معمولاً در میان سگ‌هایی که زنده گیری و نگهداری می‌شود، نژادهای خاصی وجود دارد که می‌توان در روستاها و باغ‌ها به عنوان سگ نگهبان از آنها استفاده کرد و شهروندان می‌توانند مسئولیت نگهداری از این سگ‌ها را بر عهده بگیرند. تمامی مدیران شهری معتقدند حیات حقی است که از طرف خداوند به تمامی حیوانات داده شده و ما نمی‌توانیم آن را سلب کنیم.

موسایی با اشاره به اینکه جمع آوری سگ‌های بلا صاحب یک مطالبه عمومی است گفت: علاوه بر وجود ۱۰ ها نوع بیماری مشترک بین انسان و سگ، بارها شاهد حمله سگ‌های بلا صاحب به شهروندان بوده‌ایم. موارد متعدد در تماس با سامانه ۱۳۷ عاجزانه از شهرداری خواهش کرده‌اند که سگ‌های بلا صاحب را از محیط شهری دور کنیم.

وی در زمینه برنامه ساماندهی سگ‌های بلا صاحب با همکاری تشکل‌های مردم‌نهاد و ورود دستگاه‌های نظارتی به موضوع قرارداد فی ما بین با مرکز پردیس اشاره و خاطر نشان کرد: در قرارداد جدید به ازای زنده گیری هر قلاده سگ ۳۰۰ هزار تومان وجه درخواست شده بود که مورد موافقت واقع نشد و در ادامه قرار بر این شد شهرداری خود ساماندهی سگ‌ها را بر عهده بگیرد.

کد خبر 497283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.