آماده‌سازی مترو اصفهان برای حضور معلولان یک وظیفه انسانی است

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: آماده‌سازی مترو برای حضور معلولان وظیفه انسانی مدیریت شهری بوده و یقیناً در افزایش تعلق این قشر به مترو مؤثر خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کوروش محمدی امروز (یکشنبه) در یکصد و هفتاد و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، با بیان اینکه هیچ جریان سیاسی خالی از اشکال نیست، اظهار کرد: احزاب و فعالان سیاسی باید با اهداف مشترک در راستای کمک به تعالی کشور و ایجاد رفاه برای مردم گام بردارند و یقیناً اگر کاستی‌هایی دارند قابل اصلاح است.

وی افزود: کاستی‌ها نمی‌توانند دلیلی بر چشم پوشیدن بر خدمات ارزشمند و تلاش گروه‌های باشد بنابراین به‌جای پرداختن صرف به ضعف‌ها، باید نقاط قوت را دید؛ یکی از این نقاط قوت در مدیریت شهری اصفهان اتفاقی بی‌نظیری بود که در یک هفته اخیر برای افراد دارای معلولیت رقم خورد.

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در روزهای اخیر پنج خودروی ون مخصوص سامانه حمل‌ونقل معلولان خریداری شد که به زودی وارد چرخه حمل‌ونقل شهر می‌شود.

وی از شهرداری اصفهان درخواست کرد که به محض تولید خودروهای مشابه توسط گزوه‌های خودروساز، اعتبارات تخصیص یافته به سامانه حمل و نقل معلولان صرف آن شود تا این سامانه با افزایش ناوگان، از کیفیت بهتری برای خدمت‌رسانی به معلولان استفاده کند.

محمدی خاطرنشان کرد: روز گذشته جمعیت کثیری از معلولان جسمی حرکتی با ویلچرهای خود در متروی اصفهان حضور یافتند که نتیجه تلاش شش ماه گذشته برای دسترس‌پذیری و تسهیل ورود معلولان به مترو بود؛ آماده‌سازی مترو برای حضور معلولان وظیفه انسانی مدیریت شهری بوده و یقیناً در افزایش تعلق این قشر به مترو مؤثر خواهد بود.

رویه سازمان نوسازی شهرداری اصلاح شود

نصیر ملت، نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه با اشاره به فعالیت سازمان زیباسازی شهرداری گفت: هیئت مدیره این سازمان متشکل از کارشناسان، متخصصان و نمایندگان شورا بوده و مرجع تصمیم‌گیری برای اقدامات در زمینه زیباسازی شهر است.

وی با بیان اینکه بعضی از تصمیمات درباره اقدامات زیباسازی شهر اصفهان در شورای معاونان شهرداری گرفته می‌شود، افزود: برای اصلاح این رویه باید اقدام شود زیرا هر اقدامی که قرار است در شهر اصفهان با پیشینه تاریخی آن انجام شود باید در ابعاد مختلف مورد بررسی قرار گیرد و بدیهی است که هر اقدامی که در شأن اصفهان و اصفهانی‌ها نباشد مورد اعتراض خواهد بود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: باید نسبت به اجرای درست سیاست‌گذاری و فعالیت‌های ناشی از این سیاست‌ها اقدام شود.

طرح شهرداری بافت تاریخی توسط افراد متخصص ارائه شده است

همچنین شیرین طغیانی اظهار کرد: از شروع دوره پنجم شورا نزدیک به چهار سال می‌گذرد و در این مدت لوایح بسیاری از طرف شهرداری ارسال و اعضای شورای شهر به دلیل فوریت داشتن آن بلافاصله لوایح دوفوریتی و با اندک زمان در کمیسیون‌های تخصصی، گاهی به صورت فوق‌العاده نسبت به بررسی آن اقدام و نتیجه پس از یک هفته اعلام شده است.

وی افزود: همراهی شورا با شهرداری همیشگی بوده و این همراهی باید دوطرفه باشد بنابراین لازم است طرح‌هایی که از طرف اعضای شورای شهر ارائه می‌شود با پرهیز از بی تفاوتی توسط شهرداری به مرحله اجرا برسد.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: طرح مربوط به تشکیل شهرداری بافت‌های تاریخی سال گذشته ارائه و نهایتاً طی بررسی در جلسات متعدد مقرر شد که شهرداری تا قبل از ارائه بودجه ۱۴۰۰ نسبت به تعیین سازوکار آن اقدام کند اما این اتفاق رخ نداد.

وی ادامه داد: در زمان بررسی بودجه ۱۴۰۰ دوباره ضمن تأکید بر اهمیت موضوع مقرر شد که تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۰ نسبت به اجرایی شدن طرح اقدام شود اما تاکنون جلسه‌ای برای آن برگزار نشده است.

طغیانی خاطرنشان کرد: اینگونه نبوده که ارائه کنندگان این طرح افرادی بدون تخصص و تجربه باشند که پشت درهای بسته صرفاً از سر دل‌خوشی آن را نوشته و ارائه کرده باشند بدین سبب نباید برخورد با صاحبان طرح شهرداری بافت تاریخی به شکل توهین‌آمیز باشد.

کد خبر 497273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.