حریم گسل‌های شهر اصفهان مشخص شود

مدیر دفتر منطقه‌ای مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در استان اصفهان گفت: حریم گسل‌های شهر اصفهان باید مشخص و به تصویب برسد تا به روند ساخت و ساز ساختمان‌های بلند مرتبه و پروژه‌های عمرانی در محدوده این گسل‌ها توجه شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین حجتی در جلسه‌ای که با موضوع «فرونشست زمین» برگزار شد، اظهار کرد: متأسفانه در شهر اصفهان به آبخوان‌داری شهری آنگونه که باید توجه نشده است؛ متأسفانه حق آبخوان‌ها را با پساب گرفته‌ایم چرا که زمانی در شهر اصفهان درصدی از پساب وارد آبخوان می‌شد و خیلی مواقع از فرونشست جلوگیری می‌کرد.

مدیر دفتر منطقه‌ای مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در استان اصفهان با تاکید بر اینکه در برنامه ۱۴۰۵ باید به زمین شناسی شهری اصفهان به طور ویژه توجه شود، تصریح کرد: بر اساس مطالعات انجام شده در شهر اصفهان ۱۲ گسل اصلی و فرعی قابل مشاهده است که عملکرد و ساز و کار آن با فرونشست وضعیت بدتری دارد.

وی با بیان اینکه عبور گسل دهق باعث جا به جایی مسیر رودخانه زاینده رود شده است، گفت: گسل‌های دیگر همچون نجف آباد، خمینی شهر، بهارستان، کلاه قاضی، مبارکه، پیربکران، حبیب آباد و گورت نیز مشکلات زیادی به وجود آورده که باید با وضعیت ساخت و سازها در محدوده این گسل‌ها مورد توجه قرار گیرد.

حجتی گفت: بر اساس ماده ۶۰ قانون برنامه توسعه ششم باید گسل‌ها در شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت شناسایی و حریم آنها مصوب شود.

مدیر دفتر منطقه‌ای مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در استان اصفهان ادامه داد: در شورای عالی معماری و شهرسازی کشور گسل پنج شهر شناسایی و حریم آنها مصوب شده که امیدواریم حریم گسل‌های شهر اصفهان نیز مصوب شود تا به روند ساخت و ساز ساختمان‌های بلند مرتبه و پروژه‌های عمرانی در محدوده این گسل‌ها توجه شود.

کد خبر 497222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.