اگر شکیبایی اصفهانی‌ها نبود، کم‌آبی موجب اتفاقات شدید میان همسایگان می‌شد

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر اصفهان گفت: تبعات خشکسالی در زمینه‌های اقتصادی، کالبدی، اجتماعی و فرهنگی مشهود است و اگر اصفهانی‌ها در این راستا شکیبا نبودند، مباحث کم آبی و مدیریت نادرست آن موجب بروز اتفاقات شدیدی بین اصفهان و همسایگان این شهر می‌شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شیرین طغیانی در جلسه‌ای با موضوع «فرونشست زمین» اظهار کرد: اصفهان به لحاظ قرار گرفتن در مرکزیت کشور دچار شرایط خشکسالی شده و مدیریت نادرست آب زاینده رود و توسعه‌های نامناسب شهر در این فرآیند دخیل بوده است.

وی افزود: تبعات خشکسالی در زمینه‌های اقتصادی، کالبدی، اجتماعی و فرهنگی مشهود است و اگر اصفهانی‌ها در این راستا شکیبا نبودند، مباحث کم آبی و مدیریت نادرست آن موجب بروز اتفاقات شدید بین اصفهان و همسایگان این شهر می‌شد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر اصفهان با تاکید بر این که نباید فرونشست حاصل از خشکسالی بسان زلزله خاموش، میراث فرهنگ و تمدنی اصفهان را دچار مصیبت کند، گفت: به نظر می‌رسد با شرایط فعلی، راهکارهای تطابق با این وضعیت وحشتناک موجود است و باید تبیین شود آیا راهکارهایی وجود دارد که علاوه بر متوقف کردن موضوع به سمت بهبودی حرکت کنیم.

در ادامه این جلسه «سیدرضا جعفریان فر» مدیر بحران و پدافند غیرعامل شهرداری اصفهان گفت: یکی از معضلات کلانشهر اصفهان گردوغبار جوی و ریزگردها است که درخواست داریم با توجه به این که شهرداری اصفهان قصد پایش گردوغبار جوی در سطح شهر و مناطق تأثیرگذار بر شهر را دارد اداره کل زمین شناسی اصفهان پایش مربوطه را انجام داده و به شهرداری اصفهان هدیه کند.

کد خبر 497209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.