ios15 برای چه گوشی‌هایی به بازار می‌آید؟+ ویژگی، تغییرات و دانلود

ای او اس 15 جدیدترین سیستم عامل گوشی‌های آیفون است که زمان عرضه، رابط کاربری، ویژگی، امکانات، تغییرات، دانلود، امنیت و آپدیت (به‌روزرسانی) آن برای گوشی‌های آیفون مورد بحث کاربران فضای مجازی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، با نزدیک شدن به کنفرانس WWDC 2021، بسیاری از کاربران بی‌صبرانه منتظر معرفی نسخه جدید سیستم عامل محبوب iOS است. به نظر می‌رسد در کنفرانس امسال، اپل از سیستم عامل iOS 15 به همراه نسخه جدید iPadOS و watchOS رونمایی خواهد کرد. در ادامه نگاهی به تمام گزارش‌ها پیرامون سیستم عامل بعدی آیفون داشته باشیم.

iOS 15 کی میاد؟

مدت زیادی تا برگزاری کنفرانس WWDC 2021 باقی نمانده و کوپرتینویی‌ها این رویداد را در تاریخ ۱۷ خرداد آغاز خواهند کرد، اما امکانات iOS 15 چیست؟ طبق گزارش‌ها، این سیستم عامل با لاک اسکرین بروز شده، قابلیت‌های امنیتی و حریم خصوصی جدید و ویژگی‌های تازه بخش نوتیفیکیشن‌ها از راه می‌رسد. در ادامه نگاه دقیق‌تری به هرکدام از آن‌ها خواهیم داشت.

ios 15 برای چه گوشی‌هایی به بازار می‌آید؟+ ویژگی، تغییرات و دانلود

iOS 15 چه ویژگی‌ها و امکاناتی دارد؟

iOS 15 از تنظیمات خاصی برای نوتیفیکشن‌ها استفاده کنند. برای مثال زمانی که بیدار هستید، نوتیفیکیشن‌ها همراه با صدا در اختیارتان قرار می‌گیرد در هنگام خواب، آنها بی‌صدا می‌شوند. کاربران می‌توانند دسته‌های مختلفی مانند رانندگی، کار یا خواب را انتخاب کنند و البته گزینه‌ای برای ساخت دسته سفارشی نیز در اختیارشان قرار می‌گیرد تا بتوانند هرطور که علاقه دارند با نوتیفیکیشن‌ها برخورد کنند.

iOS 15 منو گزینه‌ها برای انتخاب حالت موردنظر کاربر در لاک اسکرین و کنترل‌سنتر را در اختیار کاربران قرار داده است.. اپل همچنین گزینه‌های جدیدی برای تنظیمات پاسخ خودکار پیام‌های دریافتی با توجه به شرایط در نظر می‌گیرد. در حال حاضر چنین قابلیتی تنها در هنگام رانندگی کارایی دارد و نمی‌توانید در موقعیت‌های دیگری از آن استفاده کنید.

iMessage ios 15

iMessage ios 15 با بهبودهایی همراه خواهد بود و اگرچه اطلاعات زیادی در این زمینه وجود ندارد، اما کوپرتینویی‌ها می‌خواهند با قابلیت‌های جدید به جنگ واتساپ بروند و به رقیب بهتری برای این پیام‌رسان تبدیل شوند.

ios 15 برای چه گوشی‌هایی به بازار می‌آید؟+ ویژگی، تغییرات و دانلود

حریم خصوصی

اپل در این نسخه از iOS می‌خواهد به سراغ منوی جدیدی برود تا جمع‌آوری بی‌سروصدا داده‌ها توسط اپ‌ها را به کاربران نشان دهد که هدف از چنین کاری، افزایش حریم خصوصی افراد است.

ردیابی مواد غذایی

iOS 15 هنوز نیامده بازار شایعات را داغ کرده است؛ جدیدترین شایعه درباره سیستم عامل جدید اپل مربوط به قابلیت ردیابی غذا در اپلیکیشن Health می‌شود. هنوز نمی‌دانیم چنین ویژگی دقیقاً چگونه کار می‌کند، اما احتمالاً به کاربران اجازه می‌دهد مواد غذایی مصرفی را بطور دستی وارد کنند؛ این اپلیکیشن اطلاعات غذایی در اختیار کاربران قرار می‌دهد و البته از قابلیت کالری‌شمار نیز بهره می‌برد. این احتمال وجود دارد که اپل به دنبال راهی برای ورود خودکار این داده‌ها از طریق یک دیتابیس مواد غذایی باشد.

بهبودهای دارک‌مود

احتمالاً در این نسخه از iOS با بهبودهای اندکی در عملکرد دارک مود هم روبه‌رو می‌شویم، هرچند جزئیات خاصی از آن‌ها منتشر نشده است.

بروز رسانی بخش تنظیمات

به نظر می‌رسد کوپرتینویی‌ها به دنبال ایجاد تغییرات در بخش تنظیمات هستند تا کار با آن را ساده‌تر کنند و کارایی‌اش را هم افزایش دهند.

ios 15 برای چه گوشی‌هایی به بازار می‌آید؟+ ویژگی، تغییرات و دانلود

قابلیت‌های جدید iOS 15 چیست؟

اپل چندین قابلیت دسترسی‌پذیری جدید به iPadOS 15 ،iOS 15 و watchOS 8 اضافه خواهد کرد که برخی از آن‌ها به شرح زیر هستند:

صداهای پس زمینه

این ویژگی برای به حداقل رساندن حواس‌پرتی برای کمک به حفظ تمرکز و آرامش در نظر گرفته شده است. صداهای زیادی در این قابلیت وجود دارد که برای مثال می‌توان به صدای اقیانوس و باران اشاره کرد. از این صداها می‌توان برای نویزهای محیطی استفاده کرد تا اثر آن‌ها را کاهش دهد.

AssistiveTouch

برای افراد با مشکلات تحرکی، AssistiveTouch امکان استفاده از اپل واچ بدون نیاز به لمس نمایشگر را فراهم می‌کند. با استفاده از سنسورهای حرکتی، سنسور سنجش ضربان قلب اپتیکال و یادگیری ماشینی، اپل واچ می‌تواند حرکات‌های ظریف عضلات را شناسایی و به آن‌ها عمل کند.

ios 15 برای چه گوشی‌هایی به بازار می‌آید؟+ ویژگی، تغییرات و دانلود

ردیابی چشم آیپد

iPadOS از دستگاه‌های ردیابی چشم شخص ثالث پشتیبانی خواهد کرد تا کاربران بتوانند آیپد را با چشمانش کنترل کنند.

شخصی‌سازی‌های جدید Memoji

مموجی‌های جدید می‌توانند بهتر از حالا افراد را نمایندگی کنند که برای مثال می‌توان به کاربران با لوله‌های اکسیژن اشاره کرد.

ios 15 برای چه گوشی‌هایی به بازار می‌آید؟+ ویژگی، تغییرات و دانلود

تنظیمات نمایشگر و ابعاد متن

می‌توان این موارد را با توجه به اپ‌ها، شخصی‌سازی کرد تا افراد دارای مشکل بینایی راحت‌تر با دستگاه خود کار کنند.

ios 15 برای چه گوشی‌هایی میاد؟

بر اساس اظهارات مدیران شرکت اپل به نظر می‌رسد اپل قصد دارد سال آینده پشتیبانی از آیفون‌های خاطره‌انگیز ۶ اس و ۶ اس پلاس و نسل اول SE را با عرضه‌ی سیستم‌عامل iOS 15 خاتمه دهد.

این گزارش را وب‌سایت The Verifier منتشر کرده است که در زمینه‌ی افشای مشخصات سیستم‌عامل‌های پیشین اپل سابقه‌ی درخشانی دارد. Verifier در گذشته دقیقاً گزارش داده بود که آیفون ۵ اس و ۶ از سیستم‌عامل iOS 12 پشتیبانی نمی‌کنند و iOS 14 در تمامی آیفون‌های مبتنی‌بر iOS 13 پشتیبانی می‌شود.

به‌گفته‌ی این وب‌سایت، سیستم‌عامل iOS 15 در تمامی آیفون‌هایی که به iOS 14 ارتقا پیدا کردند، به‌جز نسل اول آیفون SE و ۶ اس و ۶ اس پلاس ارائه خواهد شد. آیفون‌هایی که به iOS 15 ارتقا پیدا می‌کنند، عبارت‌اند از:

  • آیفون ۱۲ پرو مکس
  • آیفون ۱۲ پرو
  • آیفون ۱۲
  • آیفون ۱۲ مینی
  • آیفون SE 2020
  • آیفون ۱۱ پرو مکس
  • آیفون ۱۱ پرو
  • آیفون ۱۱
  • آیفون XS مکس
  • آیفون XS
  • آیفون XR
  • آیفون ایکس
  • آیفون ۸ و ۸ پلاس
  • آیفون ۷ و ۷ پلاس

ios 15 برای چه گوشی‌هایی به بازار می‌آید؟+ ویژگی، تغییرات و دانلود

بیشتر بخوانید: اندروید ۱۲ برای چه گوشی‌هایی می‌آید؟ + ویژگی، تغییرات و دانلود

کد خبر 497187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.