اندروید ۱۲ برای چه گوشی‌هایی می‌آید؟+ ویژگی، تغییرات و دانلود

اندروید ۱۲ یا miui 12 جدیدترین سیستم عامل گوگل است که زمان عرضه، رابط کاربری، ویژگی، امکانات، تغییرات، دانلود، امنیت و آپدیت (به‌روزرسانی) آن برای گوشی‌های مختلف برندهای معروف سامسونگ، شیائومی، هواوی، ال‌جی و نوکیا مورد بحث کاربران فضای مجازی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، گوگل طبق آنچه انتظار داشتیم در رویداد I/O از اندروید ۱۲ (نسخه بتا) رونمایی کرد؛ سیستم‌عاملی که به انیمیشن‌ها و جلوه‌های بصری متعددی مجهز شده و رابط کاربری کاملاً جدید و بهبود یافته‌ای دارد. همچنین از لحاظ حریم خصوصی پیشرفت زیادی نسبت به نسخه‌های قبلی داشته است.

اندروید ۱۲ بالاخره رونمایی شد تا کاربران سیستم عامل اندروید شاهد انتشار یکی از بهترین نسخه‌های اندروید طی سال‌های اخیر باشند. اگرچه اندروید ۱۲ طی سه ماه اخیر به‌عنوان نسخه بتا در دسترس قرار داشت، اما تمام قابلیت‌های آن مشخص نشده بود تا بدین ترتیب رویداد معارفه این نسخه اندروید اندکی جذاب‌تر از آنچه که کاربران انتظارش را می‌کشیدند، باشد.

رابط کاربری اندروید ۱۲

اندروید ۱۲ نسبت به نسل پیشین بزرگ‌ترین تغییر در بازطراحی ظاهر رابط کاربری را انجام داده است. گوگل نام این طراحی را Material You گذاشته است و به گفته سران این شرکت هدف از چنین نام‌گذاری تأکید بر امکان شخصی‌سازی هر چه بیشتر رابط کاربری بیان شده است.

اندروید ۱۲ رابط کاربری بهتر، جذاب‌تر و پرنشاط‌تر ارائه کرده است و دلیل اصلی این موضوع نیز به تغییر بسیاری از مؤلفه‌ها باز می‌گردد. در اندروید ۱۲ رنگ پس‌زمینه، آیکون‌ها و بسیاری از مؤلفه‌های دیگر با توجه به رنگ‌بندی تصویر پس‌زمینه تغییر می‌کند و به‌نوعی هماهنگ‌سازی رخ می‌دهد تا محیط رابط کاربری پویاتری در اختیار کاربر قرار گیرد.

این اندروید، پنل تنظیمات سریع را نیز دستخوش تغییراتی کرده تا کار با آن ساده‌تر شود. در پنل تنظیمات سریع آن دیگر خبری از شش آیکون نیست و تعداد آن‌ها به چهار عدد کاهش یافته است. ابعاد آیکون‌ها کمی بزرگ‌تر شده که دلیل آن نیز کاهش تعداد آیکون‌های موجود در پنل تنظیمات سریع عنوان شده است.

اندروید ۱۲ برای چه گوشی‌هایی می‌آید؟+ ویژگی، تغییرات و دانلود

تغییرات اندروید ۱۲

اندروید ۱۲ از جلوه‌های بصری جدیدی بهره می‌برد که ظاهر آن را به نسبت اندروید ۱۱ بهتر و جذاب‌تر کرده است. این سیستم از لحاظ کیفیت عملکرد یک سر و گردن بالاتر از اندرویدهای قبلی قرار دارد و باید عملکرد گوگل را در طراحی آن تحسین‌برانگیز بدانیم.

اندروید ۱۲ برای چه گوشی‌هایی می‌آید؟+ ویژگی، تغییرات و دانلود

حریم خصوصی و امنیت اندروید ۱۲

گوگل در شروع کنفرانس خبری رونمایی از اندروید ۱۲ اشاره بسیاری به حریم خصوصی و امنیت کاربران در پلتفرم‌های مختلف این شرکت داشت. یکی از سران گوگل در واکنشی نسبت به حواشی اخیر در حوزه فناوری، گفت: گوگل به‌هیچ‌وجه اطلاعات خصوصی و شخصی کاربران را نمی‌فروشد. با توجه به ادعای مدیران گوگل کاربران اندروید ۱۲ از گذشته نیز احساس امنیت بیشتری خواهند داشت.

سیستم عامل جدید گوگل اجازه دسترسی سریع به فهرست اپلیکیشن‌هایی را می‌دهد که در حال استفاده از میکروفون یا دوربین هستند. در قسمت تنظیمات سریع می‌توان به دو بخش دسترسی داشت که میکروفون یا دوربین را خاموش کرده و اجازه دسترسی هیچ اپلیکیشنی را به دوربین یا میکروفون نمی‌دهد.

اندروید ۱۲ برای چه گوشی‌هایی می‌آید؟+ ویژگی، تغییرات و دانلود

اندروید ۱۲ برای چه گوشی‌هایی می‌آید؟

نسخه نهایی اندروید ۱۲ در اواخر سال ۲۰۲۱ منتشر می‌شود اما نسخه آزمایشی عمومی سیستم عامل جدید گوگل به‌زودی در اختیار تمامی کاربران قرار می‌گیرد. در واقع علاقه‌مندان می‌توانند از هم‌اکنون نسبت به دانلود نسخه بتا در گوشی‌های هوشمند سری پیکسل و برخی از محصولات شرکت‌هایی مانند ایسوس، وان‌پلاس، اوپو، ریلمی، شارپ، تی‌سی‌ال، ویوو، شیائومی و زدتی‌ای اقدام کنند.

دانلود اندروید ۱۲

سیستم عامل جدید گوگل مشابه دیگر نسخه‌های آن قابلیت دانلود خواهد داشت. برای دانلود اندروید ۱۲ باید به تنظیمات رفته و به‌روز رسانی سیستم را چک کنید. فرایند دریافت آپدیت بسیار ساده است و تنها به اینترنت، باتری شارژ شده و البته کمی زمان نیاز دارد.

دانلود اندروید ۱۲ برای صاحبان گوشی‌های پرچم‌داری که اخیراً وارد بازار شده زمان‌بر است. دانلود این نسخه از سیستم عامل اندروید چندین هفته پس از انتشار نسخه نهایی این سیستم عامل برای صاحبان گوشی‌های جدید امکان پذیر است. اگر مالک دستگاهی مانند سری گلکسی S۲۱، گلکسی S۲۰ و نوت ۲۰ یا پرچم دارهای برندهای دیگری مانند شیائومی هستید، نگرانی از این بابت نباید داشته باشید.

ویژگی‌های اندروید ۱۲

اندروید ۱۲ یک نسخه اصلی از سیستم عامل گوگل است، بنابراین با قابلیت‌های جدیدی از راه می‌رسد. در ادامه در کنار قابلیت‌هایی که در نسخه پیش نمایش اندروید ۱۲ وجود داشته، برخی شایعات را هم مورد بررسی قرار می‌دهیم.

  • طراحی

گزارش جدیدی درباره طراحی بصری اندروید جدید گوگل منتشر شده است که از تغییرات گسترده در این سیستم عامل خبر می‌دهد و می‌توان آن را بزرگترین تغییر در سال‌های اخیر دانست. در این نسخه با ویجت‌های جدید روبه‌رو می‌شویم و بخش تنظیمات سریع تغییرات زیادی را تجربه می‌کند.

اندروید ۱۲ توجه زیادی به تغییرات رابط کاربری داشته است. این نسخه شامل تغییر آیکون اپلیکیشن‌ها و سایر عناصر گرافیکی اندروید می‌شود که همگی در نقاط مختلف سیستم با هم هماهنگی دارد. به‌روزرسانی انیمیشن‌ها حالتی را در اندروید ۱۲ ایجاد می‌کند که باعث می‌شود در هنگام استفاده از رابط کاربری، حس روان‌تری به کاربر منتقل شود.

  • بازطراحی نوتیفیکیشن‌ها

اندروید ۱۲ با تغییر طراحی نوتیفیکیشن‌ها را مدرن‌تر کرده است. در این سیستم عامل با ضربه زدن روی یک نوتیفیکیشن شما مستقیماً به محیط اپلیکیشن یا اقدامی که می‌خواهید انجام دهید، می‌برد و دیگر نیازی به استفاده از سرویس میانجی برای کاربر نیست؛ با این بازطراحی سرعت کاربر در انجام کارها افزایش پیدا می‌کند.

این نسخه به دکمه جدیدی برای Snooze نوتیفکیشن‌های بی‌اهمیت مجهز است که قابل زمانبندی است. یکی دیگر از قابلیت‌ها برای بخش نوتیفیکیشن‌ها، فعال سازی رتبه‌بندی تطبیقی است. با توجه به ویژگی ذکر شده اندروید ۱۲ نوتیفیکیشن‌ها را بر اساس استفاده شما از اپلیکیشن‌ها مرتب می‌کند و البته اگر رتبه‌بندی آن را دوست نداشته باشید می‌توانید آن را تغییر دهید.

  • حریم خصوصی اپلیکیشن

اندروید ۱۲ با چندین ویژگی حریم خصوصی جدید به اپلیکیشن‌ها اجازه می‌دهد تا در کنار عملکرد شفاف کاربران، کنترل بیشتری روی آن‌ها داشته باشند.

اندروید ۱۲ امنیت کاربران را افزایش می‌دهد، اما سختگیری کمتری نسبت به آنچه اپل در iOS ۱۴ در نظر گرفته شده، دارد.

اندروید ۱۲ برای چه گوشی‌هایی می‌آید؟+ ویژگی، تغییرات و دانلود

  • گزینه‌های Double-Tab

اندروید جدید گوگل به کاربر اجازه می‌دهد با چندین ضربه به پنل پشتی منتقل شده و فعالیت مورد نظر را انجام دهد. زمانی که کاربر چنین ویژگی را در بخش تنظیمات فعال کند لیستی از کارها در برابرش قرار می‌گیرد که شامل اسکرین‌شات، پخش یا توقف فایل رسانه‌ای می‌شود.

  • حالت کار با یک دست

اندروید ۱۲ با تغییرات طراحی همراه شده تا کاربران به سادگی بتوانند با یک دست کار کنند. رابط کاربری این نسخه بخش تنظیمات نوار جستجو را به بخش پایینی نمایشگر منتقل می‌کند تا کاربر راحت‌تر بتواند با یک دست با این سیستم‌عامل کار کند علاوه بر این با قابلیت جدیدی به نام «Silky Home» روبه‌رو می‌شویم که رابط کاربری را برای کار با یک دست مناسب‌تر می‌کند.

  • چرخش خودکار مبتنی بر چهره

کاربران اندروید در حال حاضر می‌توانند از دستگاه خود در حالت عمودی یا افقی استفاده کنند و محتوای در حال نمایش نیز بر اساس آن تغییر جهت می‌دهد. اما به نظر می‌رسد گوشی‌های پیکسل با اندروید ۱۲ می‌توانند با توجه به چرخش سر و چهره محتوا را تغییر دهند.

  • مدیریت سطل زباله

اندروید از یک سطل زباله پنهان بهره می‌برد که ظاهراً گوگل به کاربران اجازه می‌دهد در اندروید ۱۲ آن را مدیریت کنند بنابراین کاربر می‌تواند میزان اشغال حافظه توسط این سطل زباله را ببیند، فایل‌ها را برای همیشه پاک کند یا این که آن‌ها را ریکاوری کنید البته هنوز نمی‌دانیم گوگل دقیقاً چه قابلیت‌هایی را برای نسخه نهایی در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

کد خبر 494688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • enshifd IR ۰۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
    2 0
    حرف نداره
  • Mohsen IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
    6 0
    سلام.برای گوشی ریلمی 8 پرو میاد ۱۲؟
  • IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
    2 0
    برای a51کی میاد ؟؟؟
    • آرش US ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
      1 1
      ۱ سال بعد
  • بهزاد IR ۰۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
    0 1
    ببخشید خواستم بدونم برای گوشی های هوواوی و هانر هم این نسخه دسترسی داره
  • سبحان IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    1 1
    سلام خسته نباشید ببخشید برای شیائومی نوت ۹ اس و نوت ۹ پرو اندروید ۱۲ میاد یا نه؟
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    0 0
    برا a50 که دیگه نیست
  • Mehdi IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    1 0
    سلام خسته نباشید. من poco x3 pro دارم, ایا این نسخه رو دریافت میکنه؟
  • امیرحسین IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    0 0
    برای انرx9 میاد؟اگه بیاد کی میاد؟