امکان فعالیت تالارها با ۳۰ درصد ظرفیت وجود دارد

مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان در خصوص شروع و نوع فعالیت تالارهای پذیرایی در وضعیت زرد و نارنجی کرونا در اصفهان و برخورد با متخلفان توضیحاتی ارائه داد.

سیدمهدی میرجهانیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص بازگشایی تالارها در وضعیت نارنجی و شروع فعالیت آن‌ها، اظهار کرد: تالارهای پذیرایی در وضعیت نارنجی با ۳۰ درصد ظرفیت و رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی مقابله با شیوع کرونا و حداکثر زمان دو ساعت اجازه فعالیت دارند و در وضعیت زرد می‌توانند با ۵۰ درصد ظرفیت و حداکثر دو ساعت فعالیت داشته باشند و فعالیت در غیر این صورت تخلف محسوب می‌شود.

وی با اشاره به تخلف برخی تالارهای پذیرایی در اصفهان، ادامه داد: در مکاتبه‌ای با استانداری اعلام شد که به عنوان دستگاه ذی‌ربط به این صنف شرایط فعالیت را اعلام کند.

مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان با اشاره به نوع پذیرایی تالارها، خاطرنشان کرد: پذیرایی باید در مناطق و هوای باز تالارها انجام شود و افراد در منطقه سربسته حداکثر دو ساعت حضور داشته باشند.

وی با بیان این که هر کدام از تالارهای پذیرایی که خارج از این دستورالعمل‌ها عمل کند، تخلف کرده است، تصریح کرد: اداره اماکن، معاونت بهداشتی و سازمان صمت با متخلفان برخورد می‌کند و اگر تالاری تخلف کند بر اساس مصوبات ستاد کرونا به مدت دو هفته پلمب خواهد شد.

میرجهانیان با اشاره به این که عمده تخلفات تالارهای پذیرایی در منطقه "مَرغ" رخ می‌دهد، افزود: در سایر مناطق نیز تالارهای پذیرایی متخلف داریم که با آن‌ها برخورد شده است، در هفته گذشته بیش از پنج مورد برخورد با تالارهای پذیرایی متخلف در شهر اصفهان و بیش از هفت مورد برخورد با تالارهای دیگر شهرستان‌های استان اصفهان داشته‌ایم، افراد می‌توانند تخلفات را به سامانه ۱۹۰ و یا ۳۱۱۳ اطلاع دهند تا هر کدام بر اساس دستورالعمل‌ها برای برخورد با متخلفان اقدامات لازم را انجام دهند.

کد خبر 497168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.