بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از آزادراه شیراز _ اصفهان

معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی گفت: آزادراه شیراز- اصفهان یک پروژه آزادراهی خاص با ابنیه خاص است. این آزادراه از جنبه بسیار استراتژیکی نیز برخوردار است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیر محمود غفاری در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

"بازدید از آزادراه شیراز _ اصفهان

آزادراه شیراز- اصفهان یک پروژه آزادراهی خاص با ابنیه خاص است. این آزادراه از جنبه بسیار استراتژیکی نیز برخوردار است؛ کار بسیار عظیمی در این پروژه انجام شده و چنین آزادراهی که سابقه مطالعه اولیه آن مربوط به چند دهه قبل است با این حجم کار بسیار فوق‌العاده است. هم‌اینک تمام کارگاه‌ها فعال هستند، مشکلات مالی هم تقریباً رفع شده و دولت تمام توان خود را برای تکمیل این پروژه گذاشته است.

این پروژه از نظر تأمین منابعی که دولت برای آن انجام داده جزء ۲ یا سه پروژه خاص کشور در حوزه حمل و نقلی است. دولت در این پروژه بیش از آنچه که قول داده بود انجام داده و با دستور رئیس جمهوری اخیراً نیز مبالغی تزریق شده و تا پایان ماه جاری نیز مجدداً تزریق منابع را به این پروژه خواهیم داشت. تمام کوشش ما تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه تا پایان دولت است اما به هیچ وجه دقت و ایمنی را فدای سرعت نخواهیم کرد چرا که آزادراه شیراز _ اصفهان آزادراهی است که سرعت طرح آن ۱۲۰ کیلومتر در ساعت تعریف شده است.

در بحث روکش هم تاکید شده که نباید کوچک‌ترین کوتاهی صورت گیرد چرا که وسایل نقلیه با وزن‌های مختلف بر روی این پروژه حرکت خواهند کرد و با توجه به این که سرعت طرح نیز ۱۲۰ کیلومتر است هرگونه کوتاهی می‌تواند برای مردم مشکل آفرین باشد. برآوردها نشان می‌دهد برای تکمیل این پروژه افزون بر ۸۰۰ میلیارد تومان دیگر منابع لازم است که با توجه به این که این منابع نیز دیده شده امیدواریم این کار به سرعت تکمیل شود. هم‌اینک در تمام قطعات پروژه کار باقیمانده داریم که میزان آن متفاوت است اما به طور متوسط همه قطعات ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند. "

بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از آزادراه شیراز – اصفهان

کد خبر 497061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.