پروژه‌های "ردپا" توسعه پایدار شهری را به دنبال دارد

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان و رئیس شورای شهر دوستدار کودک از اختصاص بسته حمایتی از پروژه های ردپا خبر داد و گفت: از پروژه های دانش آموزی توسط شهرداری و از ردیف بودجه شهر دوستدار کودک و نوجوان حمایت خواهد شد.

سید احمد حسینی‌نیا در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: پروژه رد پا یک فعالیت نوآورانه است که در راستای تحقق توسعه پایدار شهری، در سه محور اقتصادی، اجتماعی و محیط زیست و طراحی شهری در راستای برنامه‌ها و چشم‌انداز شهر دوستدار کودک و با هدف مشارکت بچه‌ها و سهیم بودن آنها در آینده شهرمان برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: این پروژه با مشارکت ۴۰۰ دانش‌آموز از دو ناحیه آموزش و پرورش و به ویژه هنرستان نوایی و ابوذر و با همکاری سه مجموعه مرتبط با شهرداری اصفهان و حضور ۴۰ مربی و مشاور برگزار شد.

رئیس شورای شهر دوستدار کودک ادامه داد: در فاز نخست پروژه، ظرفیت سازی در دانش آموزان و مربیان جهت تأثیر و ایفای نقش مؤثر خود در جامعه انجام شده است.

وی تصریح کرد: یکی از جنبه‌های مهم توسعه پایدار شهری، به وجود آمدن فرصت مشارکت کودکان و نوجوانان است که تأثیر بسزایی در روند کاری طراحان و برنامه ریزان در بهبود کیفیت محیطی شهر خواهد داشت.

حسینی‌نیا گفت: در فاز دوم پروژه، ایده‌ها ارزش گذاری شده و بر اساس نیاز شهر توسط مشاوران پایش شد و در ادامه مسیر و در فاز سوم قرار است از ایده‌ها و پروژه‌های نوجوانان در شهر بهره برداری شود.

وی با بیان این که یکی از بهترین روش‌ها برای دستیابی به محیط‌های ساخته شده دوستدار کودک این است که کودکان و نوجوانان خود در ساخت و برنامه‌ریزی شهر دوستدار کودک و تصمیم سازی ها مشارکت داشته باشند، تاکید کرد: تجربه خوب شورای مشورتی کودکان و نوجوانان در کنار پروژه ردپا قطعاً تأثیر عمیقی در شهر خواهد داشت.

کد خبر 497046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.