دستگیری شکارچی بز وحشی در منطقه حفاظت شده

حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به انتشار فیلمی از شکار بز وحشی در فضای مجازی، گفت: این فیلم توسط شخصی با معرفی خود در شبکه‌های اجتماعی استان دست به دست می‌شد که انتشار آن واکنش تند دوستداران محیط زیست طبیعت و حیات وحش استان را به همراه داشت.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اداره حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد، سیداسدالله هاشمی از دستگیری عامل انتشار فیلم قبل از پخش آن در شبکه‌های اجتماعی خبر داد و اظهار کرد: فرد خاطی قبل از انتشار فیلم شناسایی و به همراه یک نفر دیگر دستگیر و اعمال قانون شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان کهگیلویه، عصر چهار شنبه پنجمین روز از خرداد ماه جاری حین گشت و کنترل منطقه حفاظت شده " خائیز" متوجه صدای شلیک گلوله می‌شوند.

وی افزود: مأموران تا پاسی از شب در پی دستگیری متخلفین بودند که سرانجام نزدیک به ساعت ۲۳ موفق می‌شوند، این دو نفر متخلف را به همراه لاشه یک رأس بز وحشی شکار شده و دو قبضه اسلحه دستگیر کنند.

هاشمی تصریح کرد: هر دو متخلف به همراه آلات مکشوفه برای اعمال قانون به مراجع قضائی معرفی شدند، با توجه به ادله مثبته و با حکم مراجع قضائی هر دو متخلف روانه زندان شدند.

وی افزود: دوستداران طبیعت و حیات وحش باید بدانند محیط زیست استان کهگیلویه و بویرا حمد در برخورد با ناقضان قانون و مقررات محیط زیست بدون مماشات برخورد خواهند کرد.

کد خبر 497012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.