برگزاری آزمون مدارس سمپاد در ۹۳ حوزه امتحانی

رئیس ‌اداره پرورش استعدادهای درخشان اصفهان گفت: آزمون مدارس سمپاد روز ۲۰ خرداد برای پایه هفتم و ۲۱ خرداد برای پایه دهم برگزار می‌شود، آزمون ورودی پایه هفتم برای پنج هزار و ۱۵۸ پسر و چهار هزار و ۶۴۲ دختر و آزمون پایه دهم برای دو هزار و ۸۶۲ پسر و سه هزار ۲۰۰ دختر در ۹۳ حوزه امتحانی استان است.

کلیم الله بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص برگزاری آزمون مدارس استعدادهای درخشان در روزهای پنجشنبه ۲۰ خردادماه و جمعه ۲۱ خردادماه، اظهار کرد: با ستاد ملی کرونا هماهنگی‌های لازم شده است و طبق مکاتبه‌ای که از سوی اداره کل آموزش و پرورش با اداره برق استان صورت گرفته است حوزه‌های آزمون تعیین شده و قرار است با هماهنگی لازم قطعی برق در ساعت آزمون در این حوزه وجود نداشته باشد.

هماهنگی برای قطع نشدن برق در حوزه‌های آزمون‌های سمپاد

وی اضافه کرد: به حوزه‌های اجرا و به رؤسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها ابلاغ شده که با اداره برق هماهنگی کنند و از آنها بخواهند در آن ساعت برگزاری امتحانات نهایی و آزمون سمپاد، برق مدارس با قطعی مواجه نشود.

رئیس اداره پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان اصفهان، تصریح کرد: دانش آموزان پایه هفتم و نهم در این آزمون شرکت می‌کنند و دانش آموزان دوره اول پایه نهم مدارس استعدادهای درخشان نیازی به آزمون ندارند و به صورت اتوماتیک و در هر رشته‌ای که بخواهند وارد کلاس دهم استعدادهای درخشان شده و می‌توانند ادامه تحصیل دهند.

بابایی خاطرنشان کرد: تعدادی ظرفیت نیز ایجاد می‌شود و همان ظرفیت تکمیلی و جذب دانش آموزان از پایه نهم به دهم با تعداد مشخص است، پایه هفتم و نهم به دهم در آزمون سمپاد شرکت می‌کنند، محتوای آزمون ششم به هفتم سنجش هوش و خلاقیت است، ۵۰ درصد محتوای آزمون نهم سنجش هوش و خلاقیت و ۵۰ درصد سنجش استعداد تحصیلی محتوای کتاب‌های درسی آنها است.

دستورات بهداشتی در حوزه‌های امتحانی سمپاد رعایت می‌شود

وی با تاکید بر این که برای برگزاری پروتکل‌های بهداشتی امتحانات در حوزه‌های امتحانی بر اساس موازین اعلام شده ستاد ملی مقابله با کرونا، عمل می‌کنیم، گفت: بخشنامه‌ای هم از سوی مرکز بهداشت به مدارس ابلاغ و «بهداشت سه» نامگذاری شده و مدارس موظف به رعایت این بخشنامه، توجه به فاصله اجتماعی دو متری صندلی دانش آموزان و استانداردهای لازم برای آزمون هستند، قرار دادن ماسک و مواد ضدعفونی نیز برای دانش آموزان در حوزه‌های امتحانات لازم است.

رئیس اداره پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان اصفهان با بیان این که امکان حضور مراقبان بهداشتی برای آزمون‌ها را در همه مدارس نداریم، افزود: متأسفانه آموزش و پرورش به اندازه کافی نیروی‌های مراقب بهداشت ندارد، اما قرار است افراد علاقمند با تجربه کافی در این زمینه در مدارس و حوزه‌های امتحانی فعال باشند و تعدادی از مراقبان بهداشت که سال‌های قبل فعال بودند برای انجام این کار جذب شدند.

آخرین آمار حوزه‌ها و دانش آموزان شرکت کننده در آزمون سمپاد

بابایی با اشاره به این که آزمون مدارس سمپاد روز ۲۰ خرداد برای پایه هفتم و ۲۱ خرداد برای پایه دهم برگزار می‌شود، اظهار کرد: آزمون ورودی پایه هفتم برای پنج هزار و ۱۵۸ نفر پسر و چهار هزار و ۶۴۲ نفر دختر در ۹۳ حوزه امتحانی در مرکز استان و ۱۹ شهرستان و آزمون ورودی پایه دهم (تکمیل ظرفیت) برای دو هزار و ۸۶۲ نفر پسر و سه هزار ۲۰۰ نفر دختر در ۹۳ حوزه امتحانی در مرکز استان و ۱۹ شهرستان برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تعداد ۴۲۶ نفر دختر و ۴۲۲ نفر پسر برای پایه هفتم، برای رشته ریاضی ۱۷۰ نفر پسر و۱۶۱ نفر دختر، همچنین برای رشته تجربی ۱۲۳ نفر پسر و ۱۵۶ نفر دختر و برای رشته ادبیات ۵۲ نفر پسر و ۸۷ نفر دختر در شش مدرسه سمپاد اصفهان، کاشان، آران و بیدگل، نجف آباد و خمینی شهر پذیرش خواهند شد.

رئیس اداره پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان اصفهان در مورد سمپاد مهارتی، تصریح کرد: امسال اولین سالی است که دانش آموزان دختر برای سمپاد مهارتی (دانش آموز فنی و حرفه‌ای) در دو رشته شبکه و نرم افزار و فوتوگرافیک جذب مدارس استعدادهای درخشان می‌شوند، این فعالیت امسال از مدارس دخترانه شروع شده است، اگر کار موفقی بود برای سال‌های آینده به مدارس پسرانه و در شهرستان کاشان با برخورداری از جمعیت دانش آموزی مناسب تعمیم پیدا می‌کند.

کد خبر 496979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.