مشارکت شورایاران در بودجه‌ریزی شهرداری تهران

رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای اسلامی شهر تهران گفت: بودجه‌ریزی مشارکتی از ابتدای شورا برای لحاظ نظرات و نیازهای شهروندان در بودجه‌ریزی شهرداری مورد توجه قرار گرفت .

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید فراهانی، در نشست با دبیران شورایاری منطقه یک شهرداری تهران اظهار کرد: منابع بودجه شهرداری را تک تک شهروندان تهرانی با پرداخت بهای خدمات و عوارض عمومی شهر یا عوارض پروانه ساختمانی تأمین می‌کنند اما سال‌ها در روند تدوین بودجه شهرداری، این بودجه بر اساس نیازهای شهروندانی که منابع شهرداری را تأمین می‌کنند تهیه و اجرا نمی‌شد.

وی افزود: سلیقه مدیران شهرداری، نظر مشاور یا طرح اجرایی یک پیمانکار به جای نظر مردم درباره تدوین بودجه تعیین کننده بود و تنها چیزی که ظاهراً اهمیتی ندارد نیاز و نظر شهروندی است که با پرداخت عوارض و بهای خدماتش چرخ مالیه شهرداری را می‌چرخاند.

رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: مساله بودجه‌ریزی مشارکتی از ابتدای شورا برای لحاظ نظرات و نیازهای شهروندان در بودجه‌ریزی مورد توجه قرار گرفت و تا امروز در شورای پنجم اتفاقات مثبتی در مسیر اختصاص بودجه افتاده است که انتشار اطلاعات لایحه بودجه و دسترسی عموم شهروندان به اطلاعات بودجه پیشنهادی، درخواست از شورایاران و شهروندان برای ارائه پیشنهادات در خصوص تبصره‌ها و بررسی پیشنهادات مردمی در کمیته بودجه و نظارت مالی، الزام شهرداری به دعوت دبیر کارگروه برنامه و بودجه شورایاری منطقه در جلسات تدوین بودجه منطقه و اجرای پروژه‌های توسعه محلی در سطح محلات با نظر مشورتی شورایاران برای اولین بار در سال ۱۳۹۹ از جمله اقدامات است.

وی اضافه کرد: امروز با مشارکت شورایاران در منطقه یک، شاهد تعریف ۵۹ پروژه توسعه محلی با اعتباری بالغ بر ۴۷ میلیارد تومان در سطح ۲۷ محله منطقه با متوسط پیشرفت فیزیکی ۶۳ درصد هستیم که باید تکمیل و به مردم تحویل داده شود.

فراهانی افزود: با همت شورایاران و همراهی شهردار محترم منطقه برای سال ۱۴۰۰ شاهد تعریف ۱۱۹ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۰۲ میلیارد تومان هستیم که در نوع خود رکورددار در بین مناطق شهرداری تهران است.

کد خبر 496973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.