پارک «حیدر بابا» به‌زودی در تبریز افتتاح می‌شود

عضو شورای شهر تبریز گفت: پارک «حیدر بابا» با مساحت حدوداً یک هکتار به زودی به عنوان چهل و چهارمین پارک دوره شورای پنجم تبریز افتتاح خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سعید نیکو خصلت در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

"بازدید صبحگاهی به همراه دکتر پور خردمند از مراحل آماده سازی از پارکی زیبا با مساحت حدوداً یک هکتار که به زودی به عنوان ۴۴ امین پارک دوره شورای پنجم افتتاح خواهد شد. این پارک در حدود ۲۰۰ متری از پارک  تازه افتتاح شده مدافعان سلامت در کنار باغات آبرسان در محدوده منطقه یک شهرداری تبریز قرار دارد. هر دو پارک‌ از فضاهای از دست رفته باغات کوی پزشکان، حسن کوچه سی و آبرسان هستند.

ما اهالی تبریز روزگاری این بخش را ریه و شش تبریز می‌دانستیم و البته به نظر می‌رسد که با توجه به وضع موجود، چندان قدردان این باغات نبودیم. در آن دوران نسیمی از این باغات هر کسی را که از خیابان آبرسان عبور می‌کرد مسحور خود می‌کرد.

نام این پارک جدید نیز با تاسی از بیمارستان شهریار و در مجاورت تقریبی با بلوار شهریار، "حیدر بابا" نامگذاری شده است که ایجاد فضای بازی برای کودکان و فضای بسکتبال با فنس کشی از محسنات این پارک به حساب می‌آید که از رئیس هیأت بسکتبال آقای گهرخانی و دوستان عزیزشان نیز دعوت کردیم تا در خصوص استاندارد زمین بسکتبال از نکته نظرات کارشناسی شان استفاده کنیم که پس از بازدید قرار شد برای کودکان نیز سبدی با ارتفاع مناسب نصب شود و البته آقای مهدی بخشی زاده نیز از مفاخر فوتبال تبریز نیز به طور اتفاقی در این بازدید همراه بودند.

همچنین عبور نهری با نوای دائمی شر شر آب زیبایی و جذابیت مضاعفی به فضای این پارک افزوده است و مسیر دوچرخه و پیاده روی مجزا به همراه سنگفرش‌هایی بدون جدول‌بندی مازاد، ارزش این پارک را از لحاظ طراحی بیشتر و مدرن‌تر کرده است. "

کد خبر 496948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.