۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۱
سقوط ۹۰ اصله درخت در گلپایگان

شهردار گلپایگان گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا کنون ۹۰ اصله درخت بر اثر باد شدید سقوط کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پیمان شکرزاده امروز (شنبه) در بازدید میدانی از فضاهای سبز شهر اظهار کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا کنون ۹۰ اصله درخت از ارقام تجاری سقوط کرده است که به منظور رفع مزاحمت برای شهروندان با تلاش کارکنان فضای سبز شهری در اسرع وقت جمع‌آوری شده است.

وی افزود: این درختان در گذشته توسط شهروندان در کنار جوی‌های عمومی کاشته شده بود که به دلیل قدمت زیاد و پوسیدگی طوقه و آفت زدگی بر اثر تند باد شدید سقوط کرده است.

شهردار گلپایگان گفت: از ابتدای سال تا کنون به منظور توسعه فضای سبز در جایگزینی درختان کهنسال که سقوط کرده، بیش از چهار هزار اصله درخت از انواع گوناگون در نقاط مختلف شهر کاشته است.

وی افزود: امسال سه هزار اصله نهال و درختچه زینتی تحویل شهروندان شد که با هماهنگی کارشناسان فضای سبز شهرداری کاشته شده است.

شکرزاده عنوان کرد: کاشت نهال‌ها با زحمات خستگی ناپذیر کارکنان فضای سبز شهری و با صرف هزینه فراوان انجام می‌شود که متأسفانه برخی افراد اقدام به آسیب زدن به درختان و کندن نهال‌های تازه کاشته شده یا برداشتن قیم نهال‌ها می‌کنند که این امر ناپسند موجب تخریب فضای سبز شهری و تضییع حقوق سایر شهروندان است.

شهردار گلپایگان اظهار کرد: از شهروندان فرهیخته گلپایگانی خواستاریم برای حفظ سرمایه فضای سبز شهری به کودکان خود آموزش‌های لازم را بدهند.

کد خبر 496932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • akhale.ir IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۹
    0 0
    و سقوط صدها اصله درخت سالم توسط خود شهرداری در سطح شهر در همین مدت برای سودجویی مشکوک از جمله بیش از بیست اصله در کوچه دوازده خیابان شهید محمدحسن ذنوبی برای تهیه گزارش توسط شما اگر وامدار شهرداری نباشید مثل نسل نو و زنگ خطر