لایو اینستاگرامی ایمنا با نخستین اصفهانی فاتح اورست + جزئیات

هیمالیانورد اصفهانی که به تازگی توانسته به قله اورست صعود کند، امشب (شنبه) از ساعت ۲۱ میهمان لایو پیج رسمی خبرگزاری ایمنا است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امین دهقان نخستین هیمالیانورد اصفهانی است که موفق به فتح قله اورست شده است. این کوهنورد که سابقه کسب مدال طلای جهانی را در کارنامه دارد، به عنوان تنها ایرانی در اکسپدیشن ۲۰۲۱ در ۲۲ اردیبهشت سال جاری توانست در نپال بر بام جهان بایستد.

این در حالی است که با همه‌گیری کووید -۱۹ شرایط سختی در کمپ‌های کوهنوردی هیمالیا بر قرار بود اما وی موفق شد با غلبه بر بیماری و مشکلات یکی از اولین افرادی میان صعودکنندگان کنونی باشد که به این مهم دست می‌یابد. گفتنی است این کوهنورد اصفهانی که باشگاه کوهنوردی با نام اورست را هم اداره می‌کند، این قله را با ارتفاع ۸ هزار و ۸۴۸ متر به عنوان مرتفع‌ترین قله جهان فتح کرده است. دهقان علاوه بر کوهنوردی، به فعالیت حرفه‌ای در عکاسی مشغول است و به همین علت، فدراسیون جهانی عکس نیز لقب هنرمند ممتاز EFIAP را به او اطلاق کرده است.

امین دهقان که به تازگی پس از درنوردیدن قله اورست به ایران بازگشته است امشب شنبه - ۸ خرداد ماه - از ساعت ۲۱ میهمان لایو صفحه اینستاگرامی خبرگزاری ایمنا است تا روند صعودش به بام جهان را روایت کند. این گفت و گو را می‌توانید از اینجا دنبال کنید.

لایو اینستاگرامی ایمنا با نخستین اصفهانی فاتح اورست + جزئیات

کد خبر 496928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.