پژوهشکده‌  «شهروند مسئول» تشکیل می‌شود

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان گفت: تشکیل کمیته انطباق توسط دانشگاه علوم پزشکی نیز در نشست روز گذشته ستاد مطرح شده و قرار است به صورت جدی تر با توجه به محدودیت‌های کرونایی دنبال شود .

حجت الاسلام احمد عبداللهی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص نشست روز گذشته ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان اظهار کرد: در ابتدای نشست، گزارشی از عملکرد ستاد ارائه و در ادامه برنامه‌های سال ۱۴۰۰ مطرح شد.

وی افزود: در این نشست، تشکیل پژوهشکده شهروند مسئول با محوریت دانشگاه آزاد اسلامی با استفاده از ظرفیت تمامی دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه تصویب شد؛ این مصوبه به منظور ارائه روش‌های برخورد علمی با منکرهای جامعه توسط دانشگاه‌ها است. در راستای اجرای این مصوبه سعی داریم به صورت ریشه‌ای با منکرات برخورد کنیم.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان ادامه داد: یکی دیگر از موضوعاتی که در نشست امروز ستاد مطرح و تصویب شد، آموزش شش ساعته امر به معروف و نهی از منکر است که توسط صداوسیمای مرکز استان پکیج تصویری آن تهیه می‌شود و در اختیار کارکنان اجرایی دستگاه‌های موضوع ماده ۱۸ قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر قرار می‌گیرد.

عبداللهی نژاد ادامه داد: تشکیل کمیته انطباق توسط دانشگاه علوم پزشکی نیز در نشست امروز مطرح و قرار شد به صورت جدی‌تر با توجه به محدودیت‌های کرونایی دنبال شود. متأسفانه برخی از مواردی که در قانون انطباق آمده ارتباطی با کرونا ندارد و مغفول واقع شده است.

وی خاطرنشان کرد: قانون انطباق شامل انطباق مسائل شرعی با موارد فنی مراکز آموزش پزشکی و درمانی است که باید در این مسیر حریم بانوان و آقایان طبق دستورالعمل مشخص حفظ شود.

کد خبر 496926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.