اصفهان سالانه دو هزار مگاوات کمبود برق دارد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: اصفهان سالانه دو هزار مگاوات کمبود برق دارد و لازم است وزارت نیرو برای ایجاد نیروگاه‌ها با مصرف سوخت پاک سرمایه گذاری کند.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: برنامه‌های مدیریت اضطراری مصرف برق در تابستان ۱۴۰۰ هماهنگ شد، جلسه‌ای برگزار و به مواردی همچون کاهش مصرف برق در ساختمان‌های اداری، نهادهای عمومی و بانک‌ها تا حد ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته، کاهش ۹۰ درصدی برق در ساعات تعطیل و خاتمه کار، خاموش کردن همه روشنایی‌ها و وسایل سرمایشی پس از ساعات کار و تنظیم وسایل سرمایشی روی دمای ۲۶ درجه تاکید و به همه دستگاه‌ها ابلاغ شد.

وی افزود: بر جلب همکاری صنایع در طرح‌های مدیریت صنعت و کاهش بار با هماهنگی مدیریت برق تأکید شد همچنین بر استفاده حداکثری از مؤلفه‌های انرژی و موتور برق‌ها در ادارات، بیمارستان‌ها، صنایع و همه مراکز و تعدیل روشنایی جاده‌های بین شهری تاکید و این موارد به شهرداری و اداره راهداری ابلاغ شد.

با مشترکان پرمصرف برق برخورد می‌شود

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه با مشترکان پرمصرف تجاری و خانگی برخورد می‌شود، تصریح کرد: در هفته گذشته سه هزار و ۵۰۰ دستگاه ماینر با مصرف چهار مگاوات شناسایی شد که بیشتر در کارگاه‌ها و کوره‌ها بوده و از ابتدای سال تاکنون هشت هزار و ۵۰۰ ماینر با مصرف ۹ و نیم مگابایت شناسایی و با آنها برخورد شده است.

وی افزود: مصرف این ماینرهای شناسایی شده به اندازه ۱۹ هزار منزل مسکونی بوده است که هر مگابایت برق مصرفی ماینرها به اندازه دو هزار واحد مسکونی است، در استان مزارعی برای فعالیت این ماینرها در غرب و شرق پیش بینی شده اما هنوز برای آنها اقدامی صورت نگرفته، در این شرایط کم برقی هم مصوب شد که ماینرها چه مجاز و چه غیرمجاز به هیچ عنوان کار نکنند.

لزوم تأمین برق اضطراری در چهارراه‌های اولویت‌دار

شیشه فروش تصریح کرد: مقرر شد شرکت‌های تولید برق جدول خاموشی‌ها را مرتب در سایتشان بگذارند و مشترکین با مراجعه به این سایت‌ها از آخرین وضعیت خاموشی‌ها با خبر شوند و مقرر شد تمام موارد خاموشی صنایع به مشترکین اعلام شود و حتی به شهرک‌های صنعتی در موضوع قطعی برق پیامک دهند همچنین جلسه‌ای اختصاصی برای رفع مشکلات قطع برق صنایع برگزار شود.

وی ادامه داد: مقرر شد برای تأمین برق واحدهای آموزشی به دلیل امتحانات خردادماه جلسه‌ای اختصاصی برگزار شود همچنین در مورد تأمین برق چهارراه‌ها شهرداری موظف شد سیستم برق اضطراری را در چهارراه‌های اولویت دار نصب کند و پلیس راهنمایی رانندگی، راه و شهرداری برای رفع مشکلات قطعی برق جلسه مشترکی بگیرند به منظور پیشگیری از خسارت قطعی برق اضطراری به صنایع مقرر شد شرکت‌های برق با آنها هماهنگ باشند و هرگونه قطعی برق اطلاع رسانی بشود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: اصفهان سالانه دو هزار مگاوات کمبود برق دارد و لازم است وزارت نیرو برای ایجاد نیروگاه‌ها با مصرف سوخت پاک سرمایه گذاری کند.

کد خبر 496899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.